וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הנגב הוא השקעה נהדרת, נבטיח את עתידו כמרכז של ישראל"

25.3.2018 / 9:28

ועידת הנגב השמינית התמקדה במימוש הפוטנציאל העצום הגלום בעיירות הפיתוח ובתושביהן. השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי: "הגיעה העת שממשלת ישראל תתייצב להכיר תודה ולהעלות על נס את התרומה של העלייה הצפון אפריקאית"

צלמים זמניים מורשים

ועידת הנגב השמינית עמדה בסימן הצדעה לעיירות הפיתוח, והתמקדה במימוש הפוטנציאל העצום הגלום בהן ובתושביהן. ממשלת ישראל ערכה את ישיבתה השבועית בעיר דימונה ובהיכל התרבות בעיר התארחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי, ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

מדינת ישראל משקיעה 50 מיליארד שקלים בפרויקטים הרבים אותם היא מקדמת בנגב, והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הקים מספר מיזמים חברתיים וכלכליים שחותרים למצוינות ולקידום התושבים, בכללם פרויקט "מצוינגב" שנועד לעודד את המצוינות בחינוך ולפתח תכניות מקומיות ואזוריות, פרויקט "ביזבנגב" לשיפור יכולות העסקים הקטנים והבינוניים ומיפוי רחובות ושילוטם ביישובי הפזורה הבדואית.

"שילוב של השקעה ממשלתית נרחבת ותשתיות לאומיות, עם טיפוח של יוזמה פרטית, משקיעים ואנשי ונשות עסקים - השקיעו בנגב, הנגב הוא השקעה נהדרת, זאת השקעת העתיד", אמר ראש הממשלה נתניהו. "היעד המרכזי של ההשקעה הכבירה שלנו בתשתיות התחבורה הוא בשלב א' לקרב את הפריפריה למרכז הארץ, ובשלב ב' לבטל את הפריפריה - לא יהיה מרכז הארץ. אנחנו מקדמים את הקמתו של בית חולים חדש בבאר שבע, יחד נקדם את הנגב, יחד נביא אותו לפסגות חדשות ונבטיח את עתידו כמרכז של מדינת ישראל".

השר דרעי: "החלטתי שהגיעה העת שממשלת ישראל תתייצב להכיר תודה ולהעלות על נס את התרומה של העלייה הצפון אפריקאית לישראל ולחברה הישראלית. בסוכות, משרדי יממן באופן מלא אירוע בירושלים שיצדיע לעלייה של שנות החמישים ויצדיע לבוני הנגב והגליל".

אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "המשרד בראשות השר דרעי מניף בגאווה את דגל החינוך הלא פורמלי, מרכזי מצוינות למדעים, תכנית 'מצוינגב' בה לומדים רובוטיקה, מוזיקה, ספורט וטכנולוגיה, תכנית 'נגבסל'ללימוד כדורסל, שיעורי בגרות מקוונים לכיתות י"א-י"ב. מעל הכול אנחנו משתדלים להעניק חכות לילדים היקרים".

במהלך הוועידה חולקו אותו למייסדי הנגב, הבמאי והיוצר דוד דרעי דיבר על הסדרה התיעודית שלו "סלאח, פה זה ארץ ישראל", פאנל בהנחיית ד"ר הני זוביידה דן בערי הפיתוח ופאנל בהנחיית קרן אוזן דן בחזון הכלכלי החדש לנגב. את האירוע ליווה הזמר והפייטן ליאור אלמליח יחד עם התזמורת האנדלוסית.

וואלה! NEWS בשיתוף המשרד לפיתוח פריפריה, הנגב והגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully