וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי עזריאלי נשחקו ב-20%, אך עדיין עומדים על 1.45 מיליארד

אביב לוי

21.3.2018 / 18:45

בנטרול השפעות חד פעמיות דוגמת רווחי שערוך והשפעות מס, הרווח הנקי בחברה עלה ב-20%. עזריאלי תחלק דיבידנד בגובה 500 מיליון שקל לבעלי המניות בקבוצה

דנה עזריאלי.  "אני לומדת מכולם". צילום: איל יצהר, גלובס
דנה עזריאלי/גלובס, צילום: איל יצהר

ירידה בהיקף שערוכי נכסים ועלייה בהוצאות מס הובילו את ענקית הנדל"ן המניב קבוצת עזריאלי לסכם את 2017 עם שחיקה של 20% ברווחיה. עם זאת, רווחים אלה עדיין מגיעים לסכומי עתק - והצטברו בשנה החולפת לכ-1.45 מיליארד שקל. בסיכום הרבעון הרביעי של 2017, המגמה חדה יותר, עם צניחה של כ-50% ברווחי החברה, שהצטברו ליותר מ-300 מיליון שקל.

בעזריאלי מציינים כי בנטרול השפעות חד-פעמיות משערוכים ושינויי מס, הרווח הנקי השנתי צמח ב-20% ל-1 מיליארד שקל, והרווח הנקי הרבעוני עלה בשיעור דומה לכ-270 מיליון שקל. במקביל לדוחות, הודיעה עזריאלי על חלוקת דיבידנד בסכום של 520 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

דוחות עזריאלי מתפרסמים היום על רקע תקופה מאתגרת שחווה ענף הקמעונות המקומי, בדגש על רשתות האופנה. כל זה לא בא בינתיים לידי ביטוי בתוצאות השוטפות של עזריאלי ב-2017, כפי שהראו גם דוחות המתחרה מליסרון, שפורסמו מוקדם יותר החודש.

המניה ירדה ב-12% מינואר

עם זאת, הפרסומים הרבים בנושא השפיעו לרעה על מגמת המסחר במניות חברות הקניונים. מניית עזריאלי ירדה ב-12% מתחילת השנה, ומחירה כיום משקף לחברה שווי של כ-20.5 מיליארד שקל.

עזריאלי דיווחה היום על "עלייה מתונה בממוצע הפדיונות בקניוני הקבוצה", והוסיפה כי "בשל התגברות התחרות בענף, תוספת שטחי מסחר באזורים רבים ומגמות של עלייה במסחר מקוון, פעלה החברה במהלך 2017 ותמשיך לפעול לפיתוח תחום השיווק לצרכני הקצה".

בהתייחסות לקשיים שאליהם נקלעו באחרונה רשתות המשתייכות בעיקר לתחום האופנה, מציינים בעזריאלי כי "המגוון הרחב של עסקים והתמהיל בקניונים ובמרכזים המסחריים של הקבוצה תורמים להקטנת החשיפה לאירועים מסוג זה".

שיאן השכר בקבוצת עזריאלי ב-2017 הוא המנכ"ל הקודם, יובל ברונשטיין, שהחליט בסוף 2017 להיפרד מהקבוצה. ברונשטיין נהנה בשנה שעברה מתגמולים בהיקף של 5.2 מיליון שקל - עיקרם (3.9 מיליון שקל) דמי ניהול.

בעלת השליטה והיו"רית, דנה עזריאלי, נהנתה אשתקד משכר בעלות של 4.5 מיליון שקל, שכלל בעיקר דמי ניהול (2.8 מיליון שקל) ומענק (1.5 מיליון שקל), ואילו המנכ"ל החדש, אייל חנקין, "הסתפק" ב-2.7 מיליון שקל בתפקידו כמנכ"ל סופרגז. כעת מבקשת קבוצת עזריאלי לאשר לחנקין תשלום חודשי של 313 אלף שקל (צמוד למדד) והטבות נוספות.

הסופה ביוסטון פגעה בנכסים

בפרמטרים השוטפים עזריאלי ממשיכה להציג שיפור, עם עלייה של 6%-7% ברווח התפעולי הנקי (NOI) השנתי, שהתקרב ל-1.4 מיליארד שקל ועלה בשיעור דומה ברבעון הרביעי, שבו עמד על כ-360 מיליון שקל. הרווח התפעולי הנקי בנכסים זהים עלה בשנה החולפת בכ-2% לכ-1.2 מיליארד שקל, ותזרים המזומנים מפעילות הנדל"ן (FFO) עלה בסיכום שנתי ב-8% לכ-1 מיליארד שקל.

בפילוח הפעילויות למגזרים, בסיכום שנתי נהנתה עזריאלי משערוכים גדולים בתחום המשרדים שלה, שהצטברו לכ-630 מיליון שקל, בעיקר ממגדל שרונה ומגדלי עזריאלי שבמרכז תל אביב. לעומת זאת, החברה נפגעה בהיקף של קרוב ל-200 מיליון שקל בפעילותה בארה"ב, בעיקר בשל השפעת הסופה הטרופית "הארווי", שפגעה בחלק מנכסיה שם, הממוקמים ביוסטון. בתחום הקניונים לא נרשמו שערוכים משמעותיים.

עזריאלי מחזיקה ב-17 קניונים ומרכזים מסחריים בישראל, עם שטחי השכרה של כ-332 אלף מ"ר, 13 נכסי משרדים בשטחי השכרה של 541 אלף מ"ר, שבעה בנייני משרדים בארה"ב בשטחי השכרה של כ-213 אלף מ"ר ושני בתי דיור מוגן, הכוללים כ-560 יחידות דיור. נוסף על כך, לחברה פרויקטים בהקמה בהיקף של כ-644 אלף מ"ר, וכמו כן, היא מחזיקה באמצעות חברת גרנית הכרמל בחברת סופרגז ובחברת GES, העוסקת בטיפול במים, שפכים וכימיקלים.

בעניין הפעילות היזמית שלה מספקת עזריאלי בדוחות רמז למצב המורכב של השוק, כשהיא מציינת כי "לעתים מורגשת סביבה מאתגרת בניהול מו"מ עם השוכרים לקראת חתימה על הסכמי שכירות חדשים או חידוש חוזים קיימים".

עם זאת, המנכ"ל החדש חנקין משדר אופטימיות: "המצב שלנו מצוין והנתונים פנומנליים, אבל זה לא מסנוור אותנו ואנחנו ממשיכים לתכנן קדימה, להשקיע אנרגיות ומשאבים אדירים ולבדוק איך העולם עובד ואיך לחבר את ה-e-commerce לעולם הקניונים - מהלך שהוא גם אתגר גדול וגם הזדמנות אדירה", הוא אומר.

  • עוד באותו נושא:
  • עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully