וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפיות לירידה בפעילות הייצור בארה"ב עלולות להחליש את הדולר היום

דפנה מאור

27.11.2002 / 13:54

הדולר התחזק הבוקר מול הין ל-121.67 ין; היורו נסחר ב-99.34 סנט בדומה לשערו אמש; אתמול נסחר הדולר על רקע צמיחה מפתיעה של 4% ברבעון השלישי בארה"ב



ציפיות לירידה בפעילות הייצור בארה"ב עלולות להביא לנסיגה בשער הדולר מול המטבעות הזרים. אתמול נסחר הדולר במגמה תנודתית, לאחר שממשלת ארה"ב דיווחה על צמיחה מפתיעה של 4% ברבעון השלישי בארה"ב. הדולר נסחר הבוקר ב-121.67 ין, לעומת 121.60 ין אמש. מול היורו שמר על יציבות ב-99.34 סנט, לאחר שאתמול התרומם סמוך ל-99 סנט ליורו במהלך המסחר.



הדולר נחלש אמש לאחר שמדדי הבורסות בארה"ב רשמו את הירידות החדות ביותר מזה שבועיים. חששות כי למרות צמיחה עזה ברבעון השלישי נקלעה הכלכלה להאטה מחודשת ברבעון הרביעי פגעו באופטימיות המשקיעים.



כלכלת ארה"ב האצה צמיחתה ברבעון השלישי ועלתה על התחזיות ועל הערכות קודמות בזכות מכירות כלי רכב, גידול במלאים העסקיים והמשך התנופה במגזר הדיור. התמ"ג ברבעון צמח ב-4% לעומת שנה קודם לכן, לעומת תחזיות לעלייה של 3.8%. בנתונים מקדמיים שמסרה ממשלת ארה"ב בחודש שעבר העריכה כי התמ"ג צמח ב-3.1% בלבד.



כמו כן התפרסם אתמול מדד בטחון הצרכנים של הקונפרנס בורד אשר עלה בחודש נובמבר לרמה של 84.1 נקודות, לעומת 79.6 נקודות בחודש אוקטובר. זוהי העלייה הראשונה במדד מזה 5 חודשים משפל של 9 שנים. "הצרכנים אינם מצפים שהמצב הכלכלי יחמיר", אמרה לין פרנקו, מנהלת מחלקת המחקר של הקונפרנס בורד. "סימני ההתאוששות מצביעים על עונת חגים מוצלחת יותר מאשר נצפתה לפני כחודש".



היום צפוי להתפרסם מדד מנהל הרכש של שיקגו לחודש נובמבר, ועל פי תחזיות הוא צפוי להצביע על ירידה בפעילות הייצור. נתון כלכלי נוסף - הזמנות למוצרים בני קיימא לאוקטובר - צפוי להצביע על עלייה של 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully