וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באגף התקציבים: הקמת רשות התקשורת תחסוך יותר מ-10 מיליון שקל בשנה

הדר חורש

27.11.2002 / 8:45

משרד התקשורת, משרד האוצר ומשרד המשפטים סיכמו עקרונית על הקמת הרשות, שאת עבודת הההכנה לקראתה מרכז מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק



הקמת רשות התקשורת תחסוך למדינה יותר מ-10 מיליון שקל בשנה - כך אומר בכיר באגף התקציבים במשרד האוצר. משרד התקשורת, משרד האוצר ומשרד המשפטים סיכמו עקרונית על הקמת הרשות, שאת עבודת הההכנה לקראתה מרכז מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק.



בעקבות הקמת רשות התקשורת עתידה משרת שר התקשורת להתבטל, והשר הממונה על הרשות יהיה שר התמ"ס. הרשות תרכז בידיה את הסמכויות הקיימות היום במשרד התקשורת וכן את סמכויות מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין, שאמורות להתאחד למועצה אחת. ההצעה לאחד את המועצות מעוררת התנגדות בקרב ראשיהן, החוששים למעמדם העצמאי של הגופים ולחופש הפעולה שהיה להם עד כה.



כתוצאה מהרה-ארגון תבוטל מינהלת מועצת הכבלים, שתקציבה כ-3 מיליון שקל בשנה. כמו כן עלות האחזקה של לשכת שר התקשורת נאמדת ב-1 מיליון שקל בשנה. באוצר מקווים להשיג חיסכון נוסף באמצעות ייעול ההסדרה והפיקוח על שוק התקשורת.



תקציבו השנתי של משרד התקשורת כולו הוא 63 מיליון שקל. סגירת המשרד והקמת הרשות תחתיו דורשים שינויים במאות סעיפים בחוק ובאלפי מסמכים, ותהליך החקיקה צפוי להימשך עד סוף 2002. בין השאר נדרש שינוי מקיף בחוק הבזק ובחוק הרשות השנייה.



יוזמי הרה-ארגון מבקשים להגיש לממשלה את ההחלטה על הקמת הרשות בשבועות הקרובים. ההצעה נתמכת על ידי ראש הממשלה, אריאל שרון, וכל השרים הנוגעים בדבר, ולכן הסיכויים שתאושר במהרה הם גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully