וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות מתונות בטוקיו וקוריאה למרות הירידות בוול סטריט

דפנה מאור

27.11.2002 / 8:43

ממשלת סין צופה האטה בקצב גידול שוק הסלולר בשנה שעברה לאחר גידול חודשי של 5.1 מיליון מנויים השנה; בהונג קונג נרשמה מגמה חיובית במניות החברות האמריקאיות



ציפיות כי קרנות פנסיה ירכשו מניות בבורסות יפאן סייעו לבורסת טוקיו לסיים את המסחר בעלייה למרות הירידות אמש בוול סטריט. עליות שערים חדות במניות הבנקים הובילו את מדד הניקיי לעלייה של 0.6%. בקוריאה עלה הקוספי ב-0.8%; בהונג קונג ירד מדד האנג סנג ב-0.1% במחצית הראשונה של המסחר.



ספקולציות כי קרנות פנסיות ציבוריות מתכננות רכישות של מניות בלו צ'יפ לפני פרסום הרפורמה הממשלתית במערכת הבנקים הזינו גל ביקושים בבורסת טוקיו היום. ביום שישי צפוי שר השירותים הפיננסיים של יפאן לחשוף תוכניות מפורטות לחיסול נגע החובות האבודים של הבנקים ביפאן.



בעקבות זאת זינק בנק מיזוהו, הגדול בבנקי יפאן, ב-7.4%. הבנק השלים עלייה של 37% מאז נפל לשפל של כל הזמנים בשבוע שעבר.



מניית טושיבה, מיצרניות המחשבים ומוצרי האלקטרוניקה הגדולות ביפאן, עלתה ב-0.7%. מנגד נרשמה ירידה של 0.7% במניית סוני. אתמול דווח כי מיזם הטלפונים הסלולריים של סוני ואריקסון סבל מירידה במכירות ואיבד מנתח השוק שלו ברבעון השלישי.



יצרנית הרכב טויוטה עלתה ב-0.3%; מתחרתה מיצובישי הוסיפה 2%.



בקוריאה נרשמה מגמה מעורבת, עם עלייה בולטת של 9.3% במניית LG, ענקית האלקטרוניקה. יצרנית השבבים סמסונג אלקטרוניקס עלתה ב-0.4%; מתחרתה, הייניקס, ירדה ב-3.2%.



במסחר בהונג קונג נרשמה מגמה חיובית במניות החברות האמריקאיות הנסחרות בבורסה. במניות הבלו צ'יפ והטכנולוגיה נרשמה מגמה מעורבת.



ממשלת סין דיווחה כי קצב הגידול במנויי רשתות הסלולר צפוי לרדת בשנה הבאה. במהלך ספטמבר צמח מספר המנויים בסין ב-2.8% ל-195.8 מיליון. מינואר ועד אוקטובר נרשם גידול חודשי ממוצע של 5.1 מיליון מנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully