וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 7% בייצור ההיי-טק ביולי ובאוגוסט

מוטי בסוק

27.11.2002 / 9:58

הייצור התעשייתי ירד ביולי-ספטמבר ב-1%-2% לחודש; ביולי ובאוגוסט נרשמה ירידה של 4% בייצור תעשיות הטכנולוגיה המסורתית



הייצור התעשייתי ירד ביולי-ספטמבר ב-1%-2% לחודש (כל הנתונים במונחים שנתיים בהשוואה לחודש הקודם), לאחר יציבות בחודשים מאי ויוני; בענפי ההיי-טק פחת הייצור ביולי ובאוגוסט ב-7% - כך עולה מנתונים על מצב המשק, שפורסמו אתמול על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.



על פי הנתונים, גם ביולי-אוקטובר נמשכה הנסיגה במצב המשק ברוב המדדים החשובים. ביולי ובאוגוסט נרשמה ירידה של 4% בייצור תעשיות הטכנולוגיה המסורתית ויציבות בייצור תעשיות הטכנולוגיה המעורבת עילית ובתעשיות הטכנולוגיה המעורבת מסורתית.



יצוא הסחורות - אחד המרכיבים החשובים במשק - ירד בספטמבר ובאוקטובר ב-4%, בהמשך לירידה של 6% באוגוסט ו-4% ביולי. באוקטובר נרשמה עלייה מרשימה של 15% ביצוא התעשיות המסורתיות, עלייה של 14% ביצוא תעשיות ההיי-טק, עלייה של 1% ביצוא תעשיות הטכנולוגיה המעורבת עילית וירידה של 9% בתעשיות הטכנולוגיה מעורבת מסורתית. יבוא הסחורות פחת באוקטובר ב-6%, לאחר ירידה של 7% בספטמבר. הגירעון המסחרי של ישראל ירד באוקטובר והסתכם ב-264.7 מיליון דולר - 3.2 מיליארד דולר במונחים שנתיים.



מדד הפידיון בענפי המסחר והשירותים עלה באוגוסט ובספטמבר ב-1%, לאחר יציבות ביולי וירידות מתמשכות של 1%-4% לחודש בפברואר 2001-יולי 2002. יבוא התשומות לענפי המשק ירד באוקטובר ב-6% לאחר ירידה של 5% בספטמבר. יבוא מוצרי השקעה למפעלים פחת בחודשים ספטמבר ואוקטובר ב-10%, בדומה לירידה בחודשיים הקודמים.







מספר לינות התיירים מחו"ל עלה באוקטובר ב-3.6% בשיעור חודשי - 54% בשיעור שנתי, בהמשך לעלייה של 4.8% בשיעור חודשי בספטמבר - 75% בשיעור שנתי. הפדיון במסחר הקמעוני ירד באוגוסט וספטמבר ב-2%, לאחר ירידות של 3%-4% לחודש בפברואר-יולי השנה. במכירות ברשתות השיווק - רבע ממכירות המסחר הקמעוני - נרשמה בספטמבר ובאוקטובר ירידה של 2%, לאחר ירידה של 6% באוגוסט.



שיעור האבטלה ברבע השלישי של השנה היה 10.4%, לעומת 10.3% ברבע השני של השנה ו-10.6% ברבע הראשון של השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully