וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות פנסיה: פדיונות העמיתים ב-2002 - פי שלושה מב-2000

חיים ביאור

27.11.2002 / 10:06

התגברות התופעה ניכרת בקרב עמיתי הקרנות החדשות שהם צעירים ופחות בקרב עמיתי הקרנות הוותיקות



היקף משיכות הכספים של עמיתים מקרנות הפנסיה ב-2002 הוא פי-שלושה יותר מאשר ב-2000, שבה המיתון במשק היה רק בראשיתו - כך אמר אתמול יורם רביב, סמנכ"ל קרן הפנסיה עמית שבבעלות הפניקס הישראלי. לדבריו, הסיבה לגידול בפדיונות מקרנות הפנסיה היא האבטלה המעמיקה, שבגינה רבים מעמיתי הקרנות מבקשים להשיג סכומים גדולים באופן מיידי. התגברות התופעה של משיכת כספים, אמר רביב, ניכרת בקרב עמיתי הקרנות החדשות, שהם צעירים ונוטים לתכנן את ההוצאות הכספיות לזמן קצר, ופחות בקרב עמיתי הקרנות הוותיקות, המבוגרים יחסית.



רביב הוסיף כי עמיתים המושכים את הפקדותיהם מהקרן החדשה יוצאים ניזוקים, מכיוון שבמקרה זה אינם זכאים לקבל את הריבית על אגרות החוב המיועדות שהקרן רוכשת עבורם, בשיעור של 5%; בנוסף, עמית המושך את פיקדונותיו מפסיד, על פי תקנון הקרן, 15% מהכספים שהצטברו לזכותו עד למועד "השבירה", נוסף על העובדה שלא יקבל תשלומי פנסיה לאחר פרישתו לגמלאות.



מרבית הקרנות אינן עושות מאמץ אמיתי כדי למנוע ממנו לנקוט צעד זה, מכיוון שעזיבת מבוטחים בתנאים "דרקוניים" אלה, יוצרת לקרנות רווח ואף יכולה לאפשר את מעברן מגירעון אקטוארי לעודף.



רונן טוב, מנכ"ל קרן הפנסיה עתודות, שבבעלות כלל ביטוח ובנק הפועלים, אמר כי הפיטורים של אלפי עובדים בענף ההיי-טק וסגירת חברות, כגון כרומטיס ואופק, האיצו את קצב משיכות הכספים מהקרנות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully