וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית AIG: האוצר רוצה תחרות ובו זמנית קובע תעריף בסיס לביטוח

שלומי שפר

27.11.2002 / 10:11

האוצר: "תעריף הבסיס אינו מחייב את החברות, ורק מיידע את המבוטחים"



"אם האוצר מעוניין לפתוח את שוק ביטוח רכב החובה לתחרות חופשית, מדוע הוא קובע תעריף בסיס לחברות הביטוח?" - כך אמרה אתמול מנכ"לית חברת הביטוח AIG ישראל, חוה פרידמן-שפירא. לדבריה החברה מעודדת תחרות בביטוח הרכב, אך אינה מבינה את אופן הטיפול של האוצר ברפורמה.



פרידמן אמרה כי במקום להשתמש במאגר המידע של אבנר, שכר האוצר את חברת ISO. חברה זו אמורה לאסוף מידע על המבוטחים באמצעות שאלון שאותו ימלאו כאשר יעשו את ביטוח החובה לרכב. בין השאר כולל המידע את מין הנהג, העבר שלו כנהג, וסוג הרכב. ואולם חברות הביטוח נתקלות בקשיים שכן רבים אינם ממלאים את השאלונים.



לדברי פרידמן, בטיוטה ששלח האוצר לחברות הביטוח, הוא הציע שהחברות לא ינפיקו ביטוח חובה למי שלא ימלא את השאלון. פרידמן הזכירה כי נסיעה ללא ביטוח חובה היא עבירה פלילית, ואמרה כי בכך יגרום האוצר לנהגים לעבור על החוק. פרידמן הציעה שחברות הביטוח "יקנסו" את מי שלא ימלא שאלון, ויגבו ממנו תעריף גבוה יותר.



בתגובה אמרו אתמול באוצר כי בכל העולם המערבי מותנה ביטוח חובה במילוי שאלונים, וכי זו המשמעות של עשיית ביטוח. עוד אמרו שם כי תעריף הבסיס אינו מחייב את החברות, ורק מיידע את המבוטחים, על פי הנתונים שאספה ISO, מהו התעריף הממוצע. עוד אמרו באוצר כי נתוני ISO הם אוביקטיוויים, ואילו נתוני אבנר היו נתונים למניפולציות של חברות הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully