וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעה במצב עמל; מפגרת בהעברת הפרשות לפנסיה של העובדים

חיים ביאור

27.11.2002 / 10:42

ועד העובדים פנה למזכ"ל הסתדרות הפקידים, עובדי המינהל והשירותים בדרישה שיכריז על סכסוך עבודה ברשת שתאפשר פתיחה בשביתה או עיצומים



יו"ר ועד עובדי המינהל ברשת עמל, פרוספר בן עזרא, התריע השבוע לפני יו"ר הרשת, יעקב שמאי, על פיגור של שלושה חודשים בהעברת הפרשות משכר העובדים לקרנות הפנסיה קג"מ ומבטחים, המבטחות את 3,000 המורים ו-200 עובדי המינהל והמשק המועסקים ברשת. לדבריו, קיים גם פיגור בהפרשות לקרן ההשתלמות רעות.



בחודשים האחרונים חלה הרעה במצבה של רשת בתי הספר המקצועיים עמל שבבעלות ההסתדרות; גירעון הרשת עלה ל-25 מיליון שקל, לעומת 15 מיליון במחצית 2001. לדברי מקורות ברשת, ייתכן שהגירעון מתקרב אף ל-40 מיליון שקל.



לדברי בן עזרא, בקרוב יודיעו הנהלות קרנות הפנסיה שאם ההפרשות לא יועברו אליהן בתוך זמן קצר, יעמדו זכויות הפנסיה של עובדי הרשת בסכנה.



ועד העובדים פנה גם למזכ"ל הסתדרות הפקידים, עובדי המינהל והשירותים, לאון מורוזובסקי, בדרישה שיכריז על סכסוך עבודה ברשת. ההכרזה תאפשר לעובדים לפתוח בשביתה או עיצומים לאחר 15 ימי צינון.



דובר רשת עמל בתגובה אמר כי מדובר בפיגור של חודשיים, הנובע מקיצוץ בהקצבה לרשת מצד משרדי החינוך והעבודה והרווחה. לדבריו, הנהלת הרשת מתחייבת שכל עובד "ימצא את כספו בקרנות". לדבריו, הרשת פועלת לקיצוץ כוח האדם ולקיצוץ של 10% בהוצאות המטה בתל אביב. "מו'מ בעניין החל עם ועד העובדים, אך הוועד חזר בו באחרונה מהבנות שהושגו עמו והמגעים הופסקו לפי שעה", הוסיף הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully