וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקזיט כבר לא מריח קרוב: המו"מ לרכישת ללין התפוצץ

שני מוזס

27.3.2018 / 13:18

מייסדות ללין היו במגעים למכור 25% מהמניות לחברת הקוסמטיקה הצרפתית נוקס לפי שווי של 350 מיליון שקל. נוקס רצתה לפצל את התשלום לשתי פעימות, אך הראל ויזל, בעל השליטה בקבוצת פוקס, סירב לכך והודיע כי העסקה מבוטלת

חנות ללין בטיימס סקוור ניו יורק. google street view, צילום מסך
חנות ללין בניו יורק/צילום מסך, google street view

המשא-ומתן בין מייסדות רשת ללין וקבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל לחברת הקוסמטיקה הצרפתית הבינלאומית נוקס (NUXE) לרכישת 50% מרשת הסבונים והנרות הריחניים, הגיע לפיצוץ. בנובמבר האחרון דיווחה קבוצת פוקס, שמחזיקה בכ-50% מללין, כי רשת קוסמטיקה בינלאומית תרכוש ממייסדות ללין, רויטל לוי ומירב כהן, כ-25% מהרשת לפי שווי של 350 מיליון שקל. מדובר בחברת נוקס שבבעלות עליזה ז'אבס.

אמש (ב') הגיעו המגעים לפיצוץ, כשבחברת נוקס דרשו לשנות את המתווה המקורי של העסקה ולבצע את התשלום בשתי פעימות, ולא באמצעות פעימה אחת כפי שקיוותה פוקס. הראל ויזל, בעל השליטה בקבוצת פוקס, הודיע אתמול בשעות הלילה לרשת הצרפתית כי הוא מסרב למתווה הנוכחי שהציעה, וכי העסקה מבוטלת.

מדובר באכזבה למייסדות ללין, שכן הרכישה הייתה אמורה לסדר ללוי וכהן "אקזיט" של כ-90 מיליון שקל בשלב הראשון, כאשר התשלום היה עשוי לגדול בכ-110 מיליון שקל, אם נוקס הייתה מממשת אופציה שניתנה לה ב-4 השנים הבאות לרכוש את מלוא המניות של ללין.

במסגרת העסקה הייתה אמורה נוקס לרכוש 1% נוסף מללין מהמייסדות - ולעלות לאחזקה של 51%, ובכך להפוך לבעלת השליטה ברשת. אולם כעת משהמשא-ומתן הגיע לפיצוץ, העסקה כולה מתבטלת, וכך גם החלק שפוקס הייתה אמורה לרכוש. פוקס רכשה 50% מרשת ללין לפני כעשור בתמורה לסכום של 12.9 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-26 מיליון שקל בלבד.

רשת ללין עוסקת בממכר של תכשירי גוף ואמבט, מוצרי טיפוח, סבונים, נרות, שמנים, אביזרים ומתנות. כיום מונה הרשת 107 חנויות בישראל ומפעילה חנות אחת בניו-יורק. בנוסף, לרשת יש 25 סניפים נוספים בחו"ל הפועלים בזכיינות ביפן, ובארה"ב, וצפוי להיפתח סניף נוסף בטורונטו, קנדה.

  • עוד באותו נושא:
  • ללין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully