וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בארה"ב: הכביש הירוק הראשון בישראל יפתח את הדרך לצפון

10.4.2018 / 7:30

כביש 77 שמחבר בין צומת ישי הסמוכה לרמת ישי שבעמק יזרעאל, לבין מחלף המוביל הסמוך ליער הסוללים שבצפון, הוא הכביש הראשון בישראל שמורחב ומשופץ בהתאם לתקן green roads האמריקאי. מה אומר התקן ואיך הוא ישפיע על ענף התחבורה? יצאנו לבדוק

צילום מסך

כבישי ישראל עוברים מהפכה בשנים האחרונות. נבנים מחלפים, נחפרות מנהרות, מורחבים צירי תנועה ונסללים כבישים חדשים. בצד המהפכה הגלויה לעין עוברת תשתית הכבישים בישראל עוד שינוי - סלילתם ובנייתם הופכת לירוקה. כביש 77 שמחבר בין צומת ישי הסמוכה לרמת ישי שבעמק יזרעאל, לבין מחלף המוביל הסמוך ליער הסוללים שבצפון, הוא הכביש הראשון בישראל שמורחב ומשופץ בהתאם לתקן green road האמריקאי.

"green roads הוא תקן שבודק את התכנון, את הביצוע, את החברה שבתוכה בנויה התשתית", אומר אביעד שר שלום, מתכנן קיימות ובנייה ירוקה. "זאת הפעם הראשונה שהתקן הזה נכנס לארץ. יש בסך הכול 35 כבישים בעולם. אנחנו שמחים לפרוץ את הדרך הזאת".

מאחר שהתקן הוא אמריקאי, דרושה הסמכה של המדינה לקבלו, ומשניתן, התכנון והעבודות יצאו לדרך. "זהו תקן שמתאים לכל סוגי התשתיות - כבישים, מחלפים, מנהרות, שדות תעופה ושבילי אופניים", מסביר עופר לוי, מנהל תכנון והנדסה בחברת שיכון ובינוי - סולל בונה תשתיות. "פה נכנס לידי ביטוי נושא התקן, שימוש בחומרים ממוחזרים וחדשנות בסלילה".

לבנייה לפי תקן זה יש השלכות על הענף. "התקן הירוק שנכנס מכניס גם את העולם הקבלני למחשבה איך פחות לפגוע בסביבה", אומר יוסי הלוי, סמנכ"ל הנדסה ופיתוח בנתיבי ישראל.

וואלה! NEWS בשיתוף שיכון ובינוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully