וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד שנתי ראשון לאבי נשונל מאז 1989; סוסייטה ג'נרל סוגר פעילות באסיה

סוכנויות הידיעות

27.11.2002 / 12:04

אבי נשונל סבל מהפסדים על השקעות ומחשיפה להלוואות לחברות שפשטו רגל; יתמקד בבנקאות קמעונית



הבנק הבריטי אבי נשונל צופה לרשום הפסד שנתי ראשון מאז 1989 בעקבות הפסדים על הלוואות בעייתיות והשקעות. ההפסד הוא הראשון מאז הפך הבנק לציבורי. בנפרד, סגר הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל את פעילות חטיבת המניות שלו באסיה, ופיטר 180 עובדים.



אבי נשונל סבל משנה של זעזועים בעקבות הפסדי השקעות וחשיפה באמצעות הלוואות לחברות כושלות כמו אנרון ו-וורלדקום. מנכ"ל החברה הקודם, איאן הארלי, הודח ביולי לאחר שהבנק סבל מנפילה של 35% ברווחי המחצית הראשונה.



המנכ"ל החדש, לאגמן ארנולד, מתכנן למחוק 776 מיליון דולר כנגד השקעות שביצעה חטיבת הביטוח ולמכור את כל נכסי הבנק שאינם בתחום הבנקאות הקמעונית, התחום המצליח ביותר עבור בנקים בשנתיים האחרונות.



הציפיות להפסדים הובילו את סוכנות דירוג האשראי S&P להוריד את תחזית האשראי של אבי מ"יציבה" ל"שלילית" ביום שני השבוע, לאחר שהורידה את דירוג האשראי ארוך הטווח של הבנק ביוני.



לפי הערכות יגיעו הפסדי אבי נשונל ל-2.37 מיליארד דולר השנה. עיתוני בריטניה דיווחו כי הבנק מתכנן לקצץ 2,000 משרות, שהן 5% מכוח העבודה, במטרה להוריד עלויות.



מניית אבי נשונל ירדה ב-35% מתחילת השנה, יותר מהממוצע בענף. אבי נשונל דחה בחודש שעבר הצעת רכש של בנק אוף איירלנד. בשנה שעברה קיבל אבי נשונל הצעת רכש בת 27 מיליארד דולר של לוידס TSB, וניסה לדחותה בטענה שהיא נמוכה מדי. בתקופה שעברה מאז הצעת הרכש נפל שוויו של הבנק ל-13 מיליארד דולר, והצעת הרכש נפסלה על ידי רשויות ההגבלים העסקיים בבריטניה.



סוסייטה ג'נרל, הבנק השלישי בגודלו בצרפת, החליט על סגירת חטיבת המניות שלו באסיה, ויקצץ 180 משרות, סך 9% ממצבת כוח האדם שלו באסיה. סוסייטה ניסה להתרחב לאסיה אך נאלץ לסגת במהלך לבלימת הירידה ברווחיותו. במהלך הרבעון השלישי רשם נפילה של 63% ברווח בגלל פגיעה בתחום בנקאות ההשקעות.



סוסייטה כבר פיטר 10% מאנשי בנקאות ההשקעות שלו באסיה, כולל במשרדיו ביפאן ואוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully