וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת CSFB חשפה: פרנק קואטרון שאל אנליסטים אילו עסקות השיגו תמורת המלצות

דפנה מאור

27.11.2002 / 12:58

חקירה של מדינת מסצ'וסטס חשפה לחצים שהפעילו בנקאי ההשקעות על האנליסטים בבנק, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



חקירה של הרשויות חשפה תכתובות אי מייל המסגירות ניגוד עניינים בקרב מחלקת המחקר של בנק ההשקעות CSFB. באי מייל של פרנק קואטרון, מנהל מחלקת הרכישות והמיזוגים של הבנק, נשאל אחד האנליסטים של הבנק אילו עסקות חיתום "חילץ" מחברת תוכנה בתמורה לסיקור מנייתה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



מדינת מסצ'וסטס עורכת חקירה בחשד כי CSFB הטעה את המשקיעים בפרסום המלצות שהיו נגועות במשוא פנים, בכוונה להשיג לבנק עסקות ייעוץ מכניסות.



ויליאם גאלווין, מזכיר מדינת מסצ'וסטס, אמר כי האי מייל של קואטרון חושף אלמנט של כפייה. האי מייל נשלח ב-6 בנובמבר לאנליסט אשר העניק המלצת "קנייה" למניה של חברת תוכנה. CSFB לא זכתה לכל עסקת בנקאות השקעות עם חברת התוכנה.



קואטרון, אשר עמד בראש הצוות שייעץ למכירת כרומטיס ללוסנט, נחקר כבר בחשד כי ביצע "ספינינג" - הקצאת יתר של מניות בהנפקות - ללקוחות נבחרים ובכירים, במטרה להשיג מהם עסקות אחרות.



בנוסף לאי מייל של קואטרון נחשפו תכתובות נוספות בהן ניסו גורמים ממחלקת בנקאות ההשקעות של CSFB להניא אנליסטים מהורדת המלצות על מניות, בין היתר של יאהו, בשל אובדן פוטנציאלי של עמלות ייעוץ.



בדצמבר 2001 שילם CSFB קנס של 100 מיליון דולר ליישוב תביעה שנגעה להקצאות לא חוקיות של מניות בהנפקות ראשונות. התובע הכללי של ארה"ב, רשות ני"ע ואיגוד סוחרי ני"ע (NASD) חקרו במשך חודשים רבים חשדות להקצאות בלתי חוקיות של מניות בהנפקות ראשונות לציבור במהלך 1999. על פי החשד, קיבלו בנקאים מהפירמות המובילות בוול סטריט עמלות מופרזות מלקוחות מוסדיים גדולים תמורת הבטחת הקצאות.



בנוסף, עלה חשד כי הבנקים קיבלו טובות הנאה תמורת הקצאות יתר של מניות, והבטיחו מחיר גבוה למניות בשוק על ידי התניית הקצאות בכך שהמניות לא יימכרו לאחר קנייתן - פעילות שמהווה מניפולציה בלתי חוקית. עסקות מסוג זה גרמו לכך שמשקיעים קטנים רכשו מניות בשעה שהלקוחות המועדפים מיהרו למכור אותן.



על רקע חקירה זו הדיח CSFB את המנכ"ל, אלן וויט, ומינה במקומו את ג'ון מאק, לשעבר נשיא מורגן סטנלי. CSFB הכחיש כי פעל בצורה לא חוקית, אולם פיטר שלושה ברוקרים המעורבים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully