וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תרו ישראל: אישור ה-FDA לספקטזול משמעותי עבורנו; מריל לינץ': יתרום להכנסות 12-13 מיליון דולר

גתית פנקס

27.11.2002 / 16:24

מכירות המשחה לטיפול בזיהומים פטרייתיים ב-2001 הסתכמו ב-54 מ' ד'; מריל לינץ': כעת, רווחי החברה יהיו 59 מ' ד' ב-2003 - עלייה של 5 מ' ד'



"כל אישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) תורם להכנסותינו ומגדיל את קו המוצרים. אבל האישור שקיבלנו אתמול מחזק את המעמד שלנו, שכן הוא עבור מוצר גדול במיוחד", כך אומר היום שמוליק (מילקי) רובינשטיין, מנכ"ל תרו ישראל.



אתמול הודיעה תרו כי קיבלה אישור FDA בהליך מקוצר לקרם ה-Econazole Nitrate 1% שהוא המקבילה לתרופה האינווטיווית Spectazole אותה מייצרת Ortho-McNeil, חטיבה של ג'ונסון אנד ג'ונסון. לדברי תרו, מכירות הקרם בשנה שעברה במונחי המוצר המקורי היו 54 מיליון דולר. הקרם הינו לשי
מוש בזיהומי עור פיטרייתיים והוא מגיע בשפורפרות של 15 גרם, 30 ו-95 גרם.



"תרו היא החברה הגנרית הראשונה בשוק עם התרופה", אומר רובינשטיין. "לא היינו רוצים להתנבא אבל אנחנו מאמינים שיהיה לנו יתרון בשוק לאור זאת. בכל מקרה, לאישור יש השפעה משמעותית עבורנו. זו לא תרופה קטנה".



הבקשה הוגשה כ-ADNA, בקשה בהליך מקוצר לאישור תרופה גנרית במסגרתה על תרו היה להוכיח כי הקרם מבית היוצר שלה הוא שווה ערך למוצר המקורי. הליך האישור עצמו בדרך זו נחשב למהיר יחסית ואולם השקת המוצר עשויה להתעכב בשל תביעות משפטיות מצד החברות האתיות. כיום יש לתרו 17 תרופות הממתינות לאישור ה-FDA בשווי כולל של 750 מיליון דולר במונחי המוצר המקורי.



במריל לינץ' מחזקים את דבריו של רובינשטיין: האנליסט פול וודהאוס ציין בדו"ח קצר שפרסם היום כי התרופה תתרום לתרו 12-13 מיליון דולר להכנסותיה של תרו, תחת הנחה כי תיכנס מתחרה נוספת לשוק. "אם זה לא יקרה, הרי שההכנסות הפוטנציאליות יתבררו כגבוהות הרבה יותר", סבור וודהאוס.



התרומה בשורה התחתונה צפוייה להיות 17 סנט למניה על הכנסות כאלה, אומרים במריל לינץ' (או 5 מיליון דולר). לאור זאת, וודהאוס מעלה את התחזיות לחברה ומעריך כי היא תדווח על רווח של 2 דולרים למניה ב-2003 או כ-59 מיליון דולר - תחת תחזית קודמת לרווח של 1.84 דולרים למניה. כלומר, מדובר בעדכון כלפי מעלה של 5 מיליון דולר של התחזיות הקודמות.



כמו כן, וודהאוס מעלה את מחיר היעד למניה ל-46 דולר, גבוה ב-10 דולר ממחיר היעד הקודם שהוגדר בזמנו על ידי וודהאוס כ"קונסרווטיווי", וכ-20% מעל למחיר המניה היום. מאז תחילת ספטמבר גמעה תרו מרחק של 30% בדרכה למעלה, ומחיר יעד זה שמציב לה וודהאוס הוא קרוב מאוד לשיא כל הזמנים שלה.







שווי השוק של תרו בבורסת הנאסד"ק הוא 1.1 מיליארד דולר, ובמריל לינץ' מציינים כי העובדה שתרו נסחרת בפרמיה על מתחרותיה היא מוצדקת לאור הצמיחה הגבוהה שלה והרווחיות. יחד עם זאת, אומר האנליסט בדו"ח, בחברת תרו ובדומות לה טמון סיכון: אין אפשרות לחזות את קצב התרגום של בקשות ה-FDA לאישורים או להגעה עם המוצר לשוק - מה שעשוי לתרום לחוסר וודאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully