וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישקר של סטף ואיתן רטהיימר קיבלה עד היום מענקים של מעל 80 מ' ד' ממרכז השקעות בתמ"ס

בעז בבאי

27.11.2002 / 16:42

המענקים ניתנו לישקר וחברות בנות שלה ב-17 השנים האחרונות כחלק מתוכניות השקעה בהיקף של מעל 300 מיליון דולר שביצעה ישקר בישראל



קבוצת ישקר של סטף ואיתן ורטהיימר קיבלה עד היום מענקים בהיקף כולל של מעל 80 מיליון דולר ממינהלת מרכז השקעות במשרד התמ"ס. המענקים ניתנו לישקר וחברות בנות שלה ב-17 השנים האחרונות, כחלק מתוכניות השקעה בהיקף כולל של מעל 300 מיליון דולר שביצעה ישקר בישראל.



ישקר מתפן, שעיקר פעילותה מתמקדת בתחום כלי החיתוך, רשמה הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנת 2001. הרווח השנתי הנקי של החברה הסתכם בכ-250 מיליון דולר.



השבוע קיבלה חברת טקג'ט אירופוילס, מקבוצת ישקר אישור של מינהלת מרכז השקעות במשרד התמ"ס לתוכנית להרחבת המפעל בתפן לייצור להבים למנועי סילון, בהיקף השקעה של 21 מיליון, מתוכם 5 מיליון דולר כמענק. התוכנית מתבססת על גידול צפוי בביקושים העולמיים ובהתאוששות לאורך זמן בענף התעופה.



טקג'ט מתפן הוקמה בשנת 1999 כמיזם משותף של חברת רולס רויס העולמית (50%) וטכנולוגיית להבים (50%), שותפות של ישקר וחברת פראט אנד ויטני האמריקאית, בהשקעה כוללת של 40 מיליון דולר.



בינואר השנה אישר מרכז ההשקעות את התוכנית להרחבת מפעל ישקר במגדל תפן, לייצור כלי חיתוך לתעשייה בהשקעה של 35 מיליון דולר במסלול החלופי. ובאפריל 2001 אישר מרכז ההשקעות תוכנית השקעה של כ-26 מיליון דולר בהרחבת המפעל.



ישקר, שהוקמה לפני 50 שנה באזור התעשייה תפן בצפון הארץ על ידי סטף ורטהיימר, מנוהלת ב-20 השנים האחרונות בעיקר על ידי בנו, איתן ורטהיימר. החברה פועלת בחו"ל תחת שלושה מותגים - ישקר, אינגרסול וטגרוטק הקוריאנית. ישקר מעסיקה כ-4,500 עובדים, מהם 900 עובדים בישראל, 600 בגרמניה, 750 בדרום קוריאה ו-200 בסניפיה בבנגלו, הודו.



שתי המתחרות הגדולות של החברה הן: חברת קנאמטאל (Kennametal) האמריקאית וחברת סאנדוויק (Sandvik) השוודית, הנחשבת ליצרנית המובילה בעולם בתחום הייצור של כלי חיתוך לתעשיית הפלדה, מכרות, בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully