וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 הגיש בקשה לביהמ"ש למינוי בורר בפרשת מכירת זכויות ליגת העל בכדורגל

רוני קורן-דינר

27.11.2002 / 17:06

הערוץ טוען כי כתוצאה מביטול ההסכם בינו לבין JCS ספורט ומכירת הזכויות לערוץ 2, נגרמו לו נזקים בסך מיליוני דולר; טוען כי JCS מסרבת למנות בורר בניגוד להסכם



ערוץ 10 הגיש היום בקשה לביהמ"ש המחוזי בת"א למינוי בורר, בפרשת מכירת זכויות ליגת העל בכדורגל. הבקשה שהוגשה היום, באמצעות עוה"ד גבריאל ספרן ואבי מרום, היא המשך להליך המשפטי שהחל בצו המניעה שביקש ערוץ 10 בספטמבר, נגד שידור משחקי ליגת העל בערוץ 2. הבקשה לצו מניעה נדחתה, ועתה מבקש ערוץ 10 ליישם את סעיף הבוררות שנקבע בהסכם בינו לבין חברת JCS ספורט, ולפצותו בגין הנזקים שנגרמו לו בשל מכירת הזכויות לערוץ 2.



כזכור, ערוץ 10 רכש את הזכויות מחברת JCS ספורט תמורת 10 מיליון דולר, אולם עקב פקיעת תוקפו של ההסכם בין JCS ספורט (המפעילה את ערוץ הספורט) לבין ההתאחדות לכדורגל, הפקידה ההתאחדות את מכירת הזכויות בידי חברת צ'רלטון, וזו מכרה את משחקי השבת לערוץ 2. ההסכם עם ערוץ 10 בוטל, והוא נאלץ להסתפק במשחק השני בחשיבותו בכל שבוע, בימי שני. ערוץ 1 רכש זכויות למגזין סיכום שבועי, ולמשחקי הליגה הלאומית.



בבקשה נטען כי בטיוטת ההסכם ציין ערוץ הספורט שקיים סכסוך בינו לבין ההתאחדות באשר לתוקפו של ההסכם ביניהם, לפיו מכרה ההתאחדות לערוץ הספורט את זכויות השידור לתקופה של 6 שנים תמורת 20.9 מיליון דולר, אולם, עם זאת, ציינו נציגי הערוץ כי אין בטענות ההתאחדות כנגד הערוץ ממש, כי מכירת הזכויות לערוץ 10 תהיה תקפה.



ערוץ 10 טען עוד כי במועד חתימת ההסכם הוא שילם לערוץ הספורט סכום של 2 מיליון דולר כמתחייב ממנו וסכום זה הועבר ע"י ערוץ הספורט להתאחדות במסגרת תשלום של 5.225 מיליון דולר כפי שהתחייב מערוץ הספורט על פי ההסכם בינו לבין ההתאחדות. הערוץ, הנלחם על מקומו בשוק הטלוויזיה המסחרית, טוען כי כתוצאה מהפרת החוזה לכאורה, נגרמו לו נזקים קיימים ועתידיים בסך מיליוני דולרים.



מכתב הבקשה למינוי בורר עולה כי הצדדים הסכימו ביניהם כי בכל מקרה של מחלוקת על יישום ההסכם, תובא המחלוקת לבוררות בידי השופט בדימוס ישי לויט או השופט אורי שטרוזמן. ערוץ 10 טוען כי על אף פניות רבות מצדו לא נענתה חברת JCS ספורט לבקשתה לפתוח בהליכי בוררות. לפיכך, כאמור, מבקש הערוץ מביהמ"ש למנות את השופטים שטרוזמן או לויט לבוררים ולהביא את הפרשה לסיומה. (בש"א 21362/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully