וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק בעקבות הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב; נסחר ב-99.11 סנט

רונן סרברניק

27.11.2002 / 22:12

התחזק בעקבות ירידה בתביעות אבטלה ועלייה בצריכה הפרטית; מול הין נסחר ללא שינוי ב-121.51 ין



הדולר המשיך במגמת עלייה מול היורו, לאחר פרסום נתונים כלכליים בארה"ב. הדולר התחזק מול היורו ל-99.12 סנט ליורו לעומת 99.34 סנט ליורו אמש. מול הין נסחר ב-121.54 ין לעומת 121.60 ין אמש. ההתחזקות נבנתה על גבי נתונים שהראו ירידה במספר תביעות האבטלה החדשות בשבוע שעבר, עלייה חדה מהצפוי בצריכה הפרטית ובהזמנות למוצרים בני קיימא באוקטובר.



הצרכן האמריקאי מבזבז יותר וחושש פחות מאפשרות פיטורים, כך מלמדים סקרים שהתפרסמו לפני שעה קלה בארה"ב. שיעור ההוצאה האישית עלה בחודש אוקטובר מעל לתחזיות ואילו מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה נפל בשבוע שעבר בארה"ב לשפל של 19 חודש.



הצריכה האישית רשמה עלייה של 0.4% בחודש אוקטובר, מן הרמות הנמוכות שאיפיינו את חודשי הקיץ. רכישות כלי רכב חדשים של שנת הדגם 2003 סייעו לצרכנים האמריקאים להקדים את תחזיות הכלכלנים שצפו עלייה של 0.2% בלבד. שיעור ההכנסה האישית עלה ב-0.1%, מעט מעל לתחזיות.



מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה נפל בשבוע שעבר לרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2001. 364 אלף איש בלבד הגישו בקשות חדשות, ירידה של 17 אלף מן השבוע שעבר. הירידה בשבוע החולף היתה השנייה ברציפות, ומעידה על התמתנות קצב הפיטורים במשק האמריקאי. התחזיות צפו גידול במספר התביעות.



הזמנות למוצרים בני קיימא רשמו עלייה של 2.8% במהלך אוקטובר, לעומת תחזיות לעלייה של 1.6%. בניכוי סעיף הבטחון נרשמה עלייה של 4.2% בהזמנות למוצרים עתירי הון.



מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת לנובמבר החמיץ את התחזיות, עם רמה של 84.2 נקודות, אולם עלה ביחס לאוקטובר, בו נרשמה רמה של 80.6 נקודות.



לחולשת היורו גורמת גם הצמיחה האיטית יחסית בכלכלת אירופה. היום דווחו כי כלכלת בריטניה וכלכלת ספרד צמחו ב-1.8% במהלך הרבעון השלישי, לעומת צמיחה של 4% בכלכלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully