וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עדן: צמיחה בהכנסות וברווח התפעולי ברבעון השלישי; גידול בהפסד ל-8.8 מיליון שקל

אמיר טייג

27.11.2002 / 10:45

ההכנסות גדלו בכ-31% לכ-213.1 מיליון שקל; הרווח התפעולי הסתכם בכ-21.6 מיליון שקל; העלייה בהפסדים - בעקבות הפחתות מוניטין והוצאות מימון



חברת מי עדן , הנמצאת בשליטת משפחת נפתלי, הודיעה הבוקר על המשך צמיחה בהכנסותיה ובהפסדיה. הגידול בהפסד נובע מהפחתת מוניטין של חברה מאוחדת וגידול בהוצאות המימון.



ההפסד של מי עדן ברבעון השלישי הסתכם ב-8.8 מיליון שקל - צמצום של כ-19% לעומת הפסד של כ-7.4 מיליון שקל ברבעון הקודם. לעומת הרבעון המקביל, בו רשמה רווח של 3.9 מיליון שקל, התמונה חיובית עוד פחות. בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה רשמה החברה הפסד של 33.8 מיליון שקל.



אחד הגורמים הבולטים להפסד הוא הפחתות המוניטין אותן מבצעת החברה. ברבעון השלישי הפחיתה החברה כ-8.7 מיליון שקל בסעיף זה, לעומת הפחתה של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל ו-7.8 מיליון שקל ברבעון הקודם. מתחילת השנה הפחיתה מי עדן בסעיף זה כ-18.6 מיליון שקל.



ברבעון הקודם חזרה מי עדן לרווחיות תפעולית, וברבעון השלישי היא ממשיכה לצמוח בשורה זו. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ-21.6 מיליון שקל, לעומת רווח של 19.8 מיליון ברבעון המקביל ורווח של 5.1 מיליון שקל ברבעון הקודם. בשורה העליונה רשמה החברה צמיחה נאה - ההכנסות ברבעון החולף גדלו בכ-31% מהרבעון המקביל לרמה של כ-213.1 מיליון שקל. במחזור המכירות של מי עדן באירופה חל גידול של כ-169% ברבעון השלישי, וגידול של 147% בתשעת החודשים הראשונים של השנה.







סעיף נוסף אשר מקשה על החברה להציג רווחים הוא סעיף המימון. הוצאות המימון של החברה הסתכמו ברבעון בכ-8.4 מיליון שקל, לעומת הוצאה של 3.6 מיליון שקל ברבעון הקודם. מתחילת השנה הוציאה החברה בסעיף זה כ-15.7 מיליון שקל, על מנת לממן סך התחייבויות של כ-921 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה מהווה בתום הרבעון השלישי כ-25% מסך המאזן, לעומת 39% בתום התקופה אשתקד.



לעומת נטל ההתחייבויות התופח, רושמת החברה גידול מרשים בתזרים המזומנים. המזומנים מפעילות שוטפת הסתכמו ברבעון השלישי לכ-24.5 מיליון שקל - עלייה ניכרת לעומת כ-10.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אך ירידה קלה לעומת הרבעון הקודם, בו רשמה החברה תזרים של 27.7 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם לכ-38.6 מיליון שקל, לעומת תזרים של כ-22.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully