וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פתאל רוכשת מתשובה שני מלונות בכ-230 מיליון שקל

קובי ישעיהו

3.4.2018 / 10:17

אם העסקאות יידחו מכיוון שהחברות של תשובה לא יקבלו את האישורים להשלמתן, פתאל תפקיד 10% מהסכום הכולל שלהן. מאז הנפקתה לפני כחודש וחצי עלתה מניית פתאל ב-17%, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-5.3 מיליארד שקל

דוד פתאל. Creative Commons
דוד פתאל/Creative Commons

חברת פתאל החזקות, שמניותיה הונפקו בבורסה לפני כחודש וחצי, רוכשת שני מלונות בארץ מהחברות מרמד וחוף הכרמל, שתי חברות פרטיות הנמצאות בשליטת איש העסקים יצחק תשובה.

לגבי המלון הראשון, לאונרדו נגב באר-שבע, הכולל כ-260 חדרים, ציינה פתאל החזקות בדוחות השנתיים שפורסמו בסוף השבועי כי נחתם הסכם עקרונות מחייב לרכישת הבעלות במלון ב-130 מיליון שקל.

כיום מנוהל המלון על-ידי פתאל, ובהתאם להסכם העקרונות שילמה פתאל 13 מיליון שקל (10% מסכום הרכישה הכולל) ב-10 במארס, כשהיתרה (כ-117 מיליון שקל) תשולם בתוך כחודשיים ממועד השלמת העסקה, הכפופה להיתרים שונים.

גם לגבי המלון השני, לאונרדו פלאזה חיפה, הממוקם על חוף ימה של חיפה ומכיל כ-190 חדרים, צויין בדוחות כי החברה חתמה מול החברות של ותשובה הסכם עקרונות מחייב ב-10 במארס, במסגרתו התחייבה פתאל, שכיום שוכרת אותו, לרכוש את המלון בכ-100 מיליון שקל.

גם בעסקה זו שילמה פתאל 10% מסכום הרכישה (10 מיליון שקל) בעת החתימה על ההסכם ואת היתרה תעביר בתוך 60 יום ממועד השלמת העסקה, הכפופה לאישורים שונים ביניהם אישור מנהל מקרקעי ישראל. אישור הממונה על ההגבלים העסקים התקבל לפני מספר ימים.

אם העסקאות יידחו, פתאל תפקיד 10% מהסכום הכולל שלהן (23 מיליון שקל) בחשבון נאמנות שיוחזק על-ידי בא-כוח של החברה עד לקבלת האישורים הנדרשים.

כאמור בסוף השבוע פרסמה פתאל דוחות ראשונים מאז הנפיקה מניות בבורסה בחודש פברואר השנה וגייסה כחצי מיליארד שקל לפי שווי של כ-4.5 מיליארד שקל "אחרי הכסף".

הכנסות רשת המלונות עלו בשנה שחלפה ב-40% והתקרבו ל-2.6 מיליארד שקל, כשרווחיה גדלו ב-44%, והצטברו ל-194 מיליון שקל. בסיכום הרבעון הרביעי של 2017 המגמות דומות, ובמהלכו הכנסותיה של פתאל קפצו בכ-70% ל-791 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על 44 מיליון שקל - סכום המשקף קפיצה של יותר מפי 4 ביחס לרבעון המקביל.

את הצמיחה בהכנסות מייחסים בפתאל בעיקר למלונות שנוספו לרשת, וכן לאיחוד פעילות חברת מלונות פרותאל תיירות, המחזיקה בכ-10 בתי מלון בישראל. רשת פתאל, שבשליטת המייסד, היו"ר והמנכ"ל דוד פתאל, כוללת כיום כ-170 בתי מלון, הכוללים כ-33 אלף חדרים ושנמצאים ב-17 מדינות, בהן ישראל, שבה יש לקבוצה כ-40 מלונות.

מאז ההנפקה עלתה מניית פתאל ב-17% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-5.3 מיליארד שקל, כך שהיא צפויה להיכנס למדד ת"א 35 בעדכון המדדים הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully