וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה לנגיד בנק ישראל: "קיצור משך החוב שמגייס האוצר מקשה על המדיניות המוניטרית המרסנת"

אמיר טייג

27.11.2002 / 17:56

כך אומר היום ד"ר מאיר סוקולר; "יש יסוד להאמין כי סביבת האינפלציה מתכנסת לכיוון של יציבות מחירים"; האינפלציה היא תופעה שנגרמת על ידי מדיניות של ממשלה



"קיצור משך החוב שמגייס האוצר בחודשיים האחרונים מקשה על בנק ישראל במדיניות המוניטרית המרסנת", כך אומר היום ד"ר מאיר סוקולר, המשנה לנגיד בנק ישראל ומוסיף כי, "לא כל שינוי בריבית בנק ישראל משפיעה על הריבית במשק". "אני מקווה שהאינפלציה שראינו בשנת 2002 תתנקז רק לשנה זו, ולא תגלוש לשנים הבאות. יש יסוד מבוסס להאמין כי אכן סביבת האינפלציה מתכנסת לכיוון של יציבות מחירים", אומר סוקולר במסגרת כנס שנערך היום בקרייה האקדמית בקריית אונו.



בנוגע למעבר לדיווח נומינלי, אומר סוקולר כי, "האינפלציה אינה מכה משמיים, היא תופעה כלכלית שנגרמת על ידי מדיניות של ממשלה. כדי לפתור את בעיית האינפלציה, נדרש שינוי במדיניות הממשלה. מה ההגיון להגן על המשקיעים והחברות מפני אינפלציה, כאשר ניתן פשוט לבטלה באמצעות שינוי מדיניות ממשלתית?" שואל סוקולר. "הצטערתי כאשר נדחה יישום המעבר לדיווח נומינלי בשנה נוספת. הגיע הזמן כי שנשתלב עם העולם, ונדווח על פי כללי חשבונאות בינלאומיים", אומר סוקולר.



לדבריו, המדינה עדיין לא הפנימה את השינויים שמתחייבים בתקופה של יציבות מחירים. להערכתו למדינה עוד עבודה רבה בתחום זה, ומזכיר בין השאר את הסכמי העבודה, בעיקר המגזר הציבורי, שעדיין לא ערוכים לסביבת מחירים יציבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully