וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייס מאשרת: נשלם 10 מיליון דולר כדי לסיים בפשרה התביעה הייצוגית בארה"ב

גתית פנקס

27.11.2002 / 18:41

החברה תשלם אף 3 מ' ד' ליישוב סכסוך משפטי עם בעל מניות של סנטרפוינט אותה רכשה ב-2000, ובנוסף תתן לו 50 אלף מניות שהיו אצל נאמן; את הסכומים יכסה הביטוח



חברת נייס מערכות הודיעה היום רשמית כי הגיעה להסדר פשרה בנוגע לשתי תביעות שהיו תלויות נגדה בארה"ב: האחת, היא התביעה הייצוגית שהוגשה נגדה בנוגע לתיקון לאחור של דו"חותיה בשנים 1999 וחלק מ-2000, והשנייה היא עבור בעל מניות של חברת CenterPoint אותה רכשה נייס באוגוסט 2000. נייס תשלם 10 מיליון דולר לתובעים בתביעה הייצוגית, וסכום של 3 מיליון דולר לבעל המניות של סנטרפוינט.



כפי שפורסם ב-TheMarker השבוע, נייס הגיעה להסכם פשרה בעניין התביעה הייצוגית שהוגשה נגדה, בטענה להטעיית משקיעים בארה"ב. אותם 10 מיליון דולר יכוסו על ידי חברות הביטוח המבטחות את החברה ולא על ידי אמצעיה הנזילים של נייס, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק ותל אביב לפי שווי שוק של 130 מיליון דולר.



הפשרה עם המשקיעים, שרכשו מניות של החברה בנאסד"ק, מגיעה כ-8 חודשים לאחר חתימה על פשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה בישראל בשם בעלי מניות שרכשו את מניות החברה בבורסה הישראלית. במסגרת הפשרה בישראל, נקבע כי נייס תשלם למשקיעים הישראליים 3.2 מיליון דולר בתוספת 800 אלף דולר עבור שכר טרחת עו"ד.



בגין התיקון לאחור של הדו"חות בעקבות תקנת SAB-101, הוגשו כנגד נייס בארצות הברית עשרות תביעות ייצוגיות, כאשר את הראשונה הגיש משרד אמריקאי הפועל בשיתוף עם משרד דקל סבו הישראלי. לאחר הליכים מקדמיים בחר ביהמ"ש המחוזי בניו ג'רזי בשלושה משרדי עורכי דין להוביל את התביעה וכעת, לאחר אישור הפשרה, משרדי עורכי הדין יגישו את בקשתם לשכר טרחה. הסכם הפשרה עדיין כפוף לאישור בית המשפט, והוא כולל שחרור נייס מן התביעות מבלי להודות באחריותה.



התביעה השנייה הוגשה בדנוור, ארה"ב, בשם בעל מניות של סנטרפוינט, דאגלס צ'פיווסקי, שהיה המחזיק היחיד במניות סנטרפוינט שנרכשה על ידי נייס. במסגרת הסכם הפשרה, שוחררה נייס מן התביעה תמורת 3 מיליון דולר ו-50 אלף מניות של החברה, שהיו בידי נאמן מאז הרבעון השני של 2000, מועד חתימת ההסכם לרכישת החברה. את התשלומים החברה תבצע במהלך הרבעון הרביעי והיא מציינת כי את הסכומים שתשלם (3 מיליון הדולר) היא תדאג לקבל מחברת הביטוח.



סנטרפוינט התמחתה בפיתוח אפליקציות מבוססות Web עבור מעקב סטטיסטי דיגיטלי. נייס שילמה עבור החברה 3 מיליון דולר במזומן בתוספת 200 אלף מניות. בנוסף, היא שמרה 50 אלף מניות אצל נאמן בכפוף להשגת אבני דרך מסויימות וסביב זה נסבה התביעה נגד נייס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully