וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים והמזרחי מבקש מינוי כונס נכסים לנגה טכנולוגיות

אמיר הלמר

27.11.2002 / 19:23

ישקול בחיוב הזרמת כספים לחברה להצלת השקעות בה; הבנקים טוענים כי נגה טכנולוגיות חייבת לשני הבנקים סכום כולל של 48.6 מיליון שקל



בנק הפועלים והמזרחי מבקש מינוי כונס נכסים לנגה טכנולוגיות: ישקול בחיוב הזרמת כספים לחברה לשם הצלת השקעות בה.



בנק הפועלים ובנק המזרחי פנו היום לביהמ"ש המחוזי בתל באביב בבקשה למנות את עו"ד צוריאל לביא ככונס נכסים זמני לחברת נגה השקעות וטכנולוגיה , החברה הבת של נגה אלקטרוטכניקה המצויה בהליכי הקפאת הליכים מזה למעלה מחודשיים. לביא משמש כנאמן בהקפאת ההלכים של נגה.



הבנקים טוענים בבקשה, באמצעות עו"ד דוד ויינשטיין, כי נגה טכנולוגיות שפועלת בתחום ההון סיכון באמצעות השקעות בחברות סטארט אפ שונות חייבת לשני הבנקים לא פחות מסכום כולל של 48.6 מיליון שקל. כאשר חובה של החברה לבנק הפועלים על סך של 23,168,935 ש"ח, וחובה של החברה לבנק המזרחי עומד על סך של 25,491,030 ש"ח.



עוד נטען בבקשה, כי לחברה חובות נוספים בסך 32 מיליון שקל לבעלי האג"ח של החברה. כמו כן חייבת החברה 200 אלף שקל למס הכנסה, 100 אלף שקל חוב בגין שכר לעובדים, וכן חובות לספקים שונים בהיקף של כמיליון שקל. בנוסף, נטען כי בספריה של החברה האם נגה, רשום כי נגה טכנולוגיות חייבת לה כ-9 מיליון שקל.



מהבקשה עולה כי החברה שהשקיעה בכ-10 חברות סטארט אפ מצויה כיום באפס נזילות בין השאר לאור העובדה כי בעלת השליטה בה הפסיקה את המימון לחברה לפיכך אין לה כל מקור הכנסה צפוי בטווח הזמן המיידי.



עוד נטען ע"י הבנקים כי המשך פעילות החברה במציאות של העדר מזומנים מחלטאינו מאפשר לחברה לשמר את כוחה בחברות המוחזקות והדבר עלול להביא לאבדן ערכה של החברה ושל אחזקותיה.



הבנקים מציינים כי הם מוכנים לשקול בחיוב העמדת אשראי חדש לחברה בכפוף לכך שהחברה תעבור לפיקוחו הישיר של בית המשפט בהליך חדלות פרעון, וזאת, על מנת שאחזקותיה ימומשו באופן מבוקר ומסודר והתמורות יחולקו על פי דין. הבנקים מציינים כי אינם מוכנים שהחברה תנוהל ע"י הנהלתה הנוכחית הובילה את החברה למצבה הנוכחי של אובדן כל נזילות כבר לפני מספר חודשים. בעקבות זאת, מבקשים כאמור הבנקים למנות לחברה כונס נכסים זמני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully