וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ניב מכר את אופטוניקס שייסד ל-Credence Systems במסגרת עסקת מניות בשווי כ-21.7 מ' ד'

צורי דאר

27.11.2002 / 20:07

אופטוניקס וקרדנס מפתחות מערכות בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה; אופאל נמכרה לאפלייד מטיריאלס ב-1996 תמורת 175 מ' ד'



חברת קרדנס סיסטמס (נאסד"ק: CMOS), יצרנית מערכות בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה, הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת חברת הסטארט אפ האמריקאית אופטוניקס (Optonics) העוסקת בפיתוח פתרונות לניתוח כשלים במערכות אופטיות. הרכישה תאפשר לקרדנס להרחיב את פעילותה בפיתוח מערכות בדיקה משלב התכנון ועד שלב הייצור, גם לתיקון טעויות ביצור שבבי סיליקון וניתוח כשלי תכנון.



במסגרת העסקה, יקבלו בעלי המניות באופטוניקס בתמורה 2 מיליון ממניות קרדנס, הנסחרת כיום בנאסד"ק לפי שווי חברה של כ-645 מיליון דולר. מחיר סגירה של 10.89 סנט למניית קרדנס מאתמול, משקף לעסקה שווי של כ-21.7 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר עד סוף השנה, וכפופה לאישור בעלי המניות של אופטוניקס.



אופטוניקס, הממוקמת במאונטיין וויו קליפורניה, נוסדה בשנת 1997 על ידי הישראלי ד"ר ישראל ניב, המשמש כמנכ"ל וד"ר ג'יימס וויקרס, המשמש כ-CTO. ניב, בעל תואר שלישי בפיזיקה מאוניברסיטת באר שבע, היה ממייסדי חברת אופאל, שנמכרה בשנת 1996 לאפלייד מטיריאלס תמורת 175 מיליון דולר. לאחר מכירת אופאל מונה ניב לסמנכ"ל באפלייד מטיריאלס.



ניב אמר כי הוא מאמין כי שילוב מערכת הבדיקה EmiScope של אופטוניקס עם פתרונות ההנדסה Vanguard ו-Gemini של קרדנס ייצור את חבילת פתרונות הבדיקה המקיפה ביותר לתעשיית שבבי הסיליקון ותקצר משמעותית זמני תכנון ויצור שבבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully