וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

YES רשמה הרבעון הפרשה של 21 מ' ש' לירידת ערך ציוד ועברה לתזרים חיובי מפעילות שוטפת

ערן גבאי

27.11.2002 / 20:27

התזרים השוטף מתחילת השנה שלילי כ-6 מ' ש'; בזק: בעלי המניות ב-YES ממשיכים להעמיד אשראי נוסף מעבר לנדרש מהם על פי הסיכום העקרוני עם הבנקים



חברת הלוויין YES עברה ברבעון השלישי לתזרים חיובי מפעילות שוטפת של כ-36 מיליון שקל, כששני שלישים מסכום זה - כ-21 מיליון שקל, הן תוצאה של הוצאה מיוחדת שרשמה YES בגין הפרשה לירידת ערך ציוד התקנות.



ללא רישום ההוצאה הנוספת, היתה YES מפסידה כ-200 מיליון שקל הרבעון, בהתאם לתחזיות, וכתוצאה מגידול משמעותי בהוצאות המימון הרבעון לכ-56 מיליון שקל. התזרים השוטף של YES לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נותר שלילי על כ-6 מיליון שקל.



YES הפסידה ברבעון השלישי של השנה כ-222 מיליון שקל וכ-533 מיליון שקל מתחילת השנה. הגירעון בהון החוזר שלה, מסתכם נכון לסיום הרבעון השלישי בכ-1.615 מיליארד שקל.



ב-2 במאי השנה חתמו קונסוציום הבנקים המממן את חברת הלוויין ובעלי המניות בחברה על הסכם מימון של 70 מיליון דולר. ידוע שהבנקים, שהיו אמורים להעביר במסגרת זו כ-28 מיליון דולר, העבירו חלק גדול יותר מהתחייבותם במהלך החודשיים הראשונים לפרישת ההלוואות בהסכם - דהיינו בחודשים מאי ויוני ברבעון השני.



בעלי המניות, לעומתם, שהיו אמורים להזרים כ-42 מיליון דולר לחברה, הזרימו סכום נמוך יותר בשלב ראשון ועיקר הזרמת הכסף מצידם אמורה היתה להתקבל בחודשים יולי-אוגוסט. ביסוס נוסף לכך ניתן למצוא בדו"חות בעלי המניות של YES, ובדו"ח חברת הלוויין, כשנקבע שהחל מה-30 ביוני יהיו זכאים הבנקים לנקוט בצעדים, לפי שיקול דעתם הבלעדי, לגביית כל הסכומים המגיעים להם ולנהוג בהתאם לזכויותיהם על פי הסכם המימון במקרה של אירוע הפרה.



בפועל, הזרימו הבנקים ל-YES ברבעון השלישי של השנה 39.8 מיליון שקל, או כ-8 מיליון דולר, ואחרי תקופת הדו"ח, באוקטובר, הם העבירו לחברה עוד כ-6 מיליון דולר. בעלי המניות הזרימו ברבעון השלישי, בו היו אמורים להעביר את עיקר הכסף מצידם, 72.3 מיליון שקל, או כ-15 מיליון דולר.



כשבוחנים את היקף ההשקעה של הבנקים ושל בעלי המניות בחברה בכל הרבעון השני של השנה - בו העבירו הבנקים לחברת הלוויין כ-22 מיליון דולר ובעלי המניות העבירו לחברה כ-50 מיליון דולר - ניתן להעריך שחלק מתוכנית אשראי הביניים בהיקף של 70 מיליון דולר, עדיין לא הועברה לחברה.



עם זאת, בדו"חות בזק מצוין שבעלי המניות ב-YES ממשיכים בימים אלה להעמיד מסגרת אשראי נוספת ל-YES מעבר לנדרש מהם על פי הסיכום העקרוני שהושג עם הבנקים.



במקביל, YES דיווחה שהיא עשתה שימוש באשראי ספקים בהיקף של 603 מיליון שקל הרבעון - גידול של כ-40 מיליון שקל נוספים.



ההפסד הגולמי של YES קטן לכ-90 מיליון שקל, בהשוואה להפסד גולמי של כ-114 מיליון שקל ברבעון הקודם. ההפסד הגולמי בחברה צפוי להמשיך לקטון כתוצאה מהמשך השינוי במודל ההוצאות של החברה.



השיפור בהוצאות החברה שהוביל גם לשיפור בהפסד התפעולי של YES לכ-145.3 מיליון שקל הרבעון, נובע גם מהירידה המשמעותית בקצבי גיוס המנויים של חברת הלוויין שקטנו בכ-50% לכ-6 אלף מנויים נטו בחודש.



השאלה הגדולה היא האם כיוונו בהנהלת YES להקטנת קצבי הגיוס בצורה כה חדה, או שהדבר נכפה עליהם. בכל מקרה, בקצבי גיוס המנויים החדש בחברה, ספק רב אם החברה תוכל לעמוד ביעידים שהציבה ההנהלה - איזון תפעולי ברבעון השני של 2003, השגת 400 אלף מנויים עד סוף השנה ויותר מ-500 אלף מנויים כדי להבטיח הגעה לאיזון בתוך מספר שנים.



מבחינת ה-ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי), טען מנכ"ל YES, שלמה לירן, אתמול שזו עלתה מ-167 שקל למנוי לכ-180 שקל למנוי בשל עלייה זמנית הנובעת ממבצע מכירת ממירים למנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully