וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיקה ברווחי ערוץ 2

רוני קורן-דינר

27.11.2002 / 20:54

טלעד שמרה על רווח של כ-12 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים; רווחי רשת - 9.1 מיליון שקל, ירידה של כ-35% לעומת התקופה המקבילה



זכייניות ערוץ 2, רשת וטלעד, פירסמו היום את תוצאותיהן הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2002. למרות הרווחים וההכנסות הנאות משידורי פרסומות, בערוץ 2 מזהירים היום שהרבעון הבא יסתיים בהפסדים, והרווח לשנת 2002 כולה יהיה מזערי, אם בכלל. הסיבות העיקריות לשחיקה ברווחים הן המיתון המתמשך והמיתון בענף הפרסום בפרט, וכן כניסה של מתחרים חדשים לשוק הטלוויזיה המסחרית, בדמות ערוץ 10 וערוץ ישראל פלוס בשפה הרוסית.



טלעד סיימה את שלושת הרבעונים הראשונים של השנה עם רווח של 12.3 מיליון שקל - ובכך למעשה שמרה על רווחיות דומה לזו של התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מדו"חות חברת הראל השקעות ביטוח, המחזיקה ב-29% מטלעד. טלעד שידרה בשמונת החודשים הראשונים של 2001 שני ימים בשבוע, ורק בספטמבר קיבלה לידיה את יום שבת והחלה לשדר שלושה ימים. בתשעת החודשים הראשונים של 2002 שידרה שלושה ימים בשבוע. למרות זאת, הרווחיות בתשעת החודשים הראשונים של 2001 הסתכמה ב-12.2 מיליון שקל, והרווח בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם ב-12.3 מיליון שקל.



ברבעון השלישי צנחו רווחיה של טלעד ל-1.7 מיליון שקל, יחסית ל-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. לדברי עוזי פלד, מנכ"ל טלעד, הסיבה העיקרית לכך היא ירידה משמעותית בהכנסות מפרסום. "היתה לנו ירידה משמעותית של 20% בהכנסות ליום שידור", מסביר פלד. "זאת, למרות שיפור יפה מאוד ברייטינג, ומתוך כך שיפור במחירים שיכולנו לגבות מהמפרסמים לפי נקודת רייטינג". בתשעת החודשים הראשונים של 2002 הסתכמו הכנסות טלעד מפרסומות ב-223 מיליון שקל, לעומת 206 מיליון שקל בתקופה המקבילה - עלייה של 8% בלבד. ברבעון האחרון הסתכמו הההכנסות מפרסום ב-72 מיליון שקל.



לדברי פלד, ערוץ 10 הצליח לתפוס נתח של 6%-7% משוק הפרסום בטלוויזיה, וערוץ ישראל פלוס, שעלה לפני כשלושה שבועות, כבר תופס נתח של אחוז. "עוגת הפרסום הצטמצמה מ-250 מיליון דולר ל-215 מיליון דולר".



פלד הוסיף כי טלעד תסיים את הרבעון האחרון לשנת 2002 בהפסד משמעותי לעומת הרבעון המקביל, ואילו את השנה כולה תסיים ברווח מזערי. כדרכו בשנתיים האחרונות, הוא ממשיך להתריע מפני ירידה משמעותית באיכות ההפקות בעברית, בשל חוסר יכולת לממנן. טלעד התייעלה, לדבריו, מתחילת השנה בהוצאות ההנהלה, המכירות וההוצאות הכלליות - הוציאה 14.4 מיליון שקל לעומת 15.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. לדברי פלד, פוטרו 5% מהעובדים בתקופה שחלפה, כלומר 10 עובדים, הוטלו משימות רבות יותר על הצוותים הנותרים, והתקיימו מגעים עם חברות ההפקה החיצוניות לצמצום חוזי הפקה עתידיים.



הרווח הנקי של רשת בתשעת החודשים הראשונים של השנה: 9.1 מיליון שקל



מדו"חות פולאר תקשורת, המחזיקה בכ-26% ממניות זכיינית ערוץ 2 רשת, עולה שהכנסות רשת משידורי פרסומת ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-47.6 מיליון שקל ומתחילת השנה בכ-157.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-56.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ולכ-220 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2001. הכנסות החברה מפרסומות הסתכמו ברבעון השני בכ-53 מיליון שקל. מתחילת השנה שידרה רשת 78 ימים בהשוואה לכ-108 ימים בתקופה המקבילה (הירידה במספר ימי השידור נעוצה בחילופי הימים בין הזכייניות).



עלויות הפקת המשדרים ברשת הסתכמו מתחילת השנה בכ-ב-125.9 מיליון שקל וברבעון השלישי בכ-39.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-177.5 מיליון שקל וכ-43.8 מיליון שקל בהתאמה בתקופות המקבילות. הירידה בעלויות נובעת מהירידה במספר ימי השידור. בשני המקרים מדובר בירידה של כ-28%. עוד מדווח בדו"ח שהעלות הממוצעת ליום שידור ברשת הסתכמה בכ-1.6 מיליון שקל, זהה לזו ברבעון השני של השנה. זאת לעומת טלעד, שבה הסתכמה עלות יום שידורים ב-1.75 מיליון שקל.



הרווח הנקי של רשת ברבעון השלישי הסתכם בכ-1.2 מיליון שקל ובשלושת הרבעונים הראשונים בכ-9.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ושל כ-14.1 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2001. הירידה ברווח הנקי מתחילת השנה מסתכמת בכ-35% ונובעת מהירידה בהכנסות ומירידה ברווח הממוצע ליום שידור. רשת הרוויחה ברבעון השני כ-5 מיליון שקל.



שתי הזכייניות תולות תקוות בהארכת הזיכיון של ערוץ 2 שאושרה לפני מספר שבועות בכנסת, ואשר תאפשר שידורים במתכונת הזיכיון הנוכחית עד נובמבר 2005. ההארכה נותנת לזכייניות אופק פעולה שיאפשר להן לשפר את תוצאותיהן הכספיות. בדו"חות מצוין עוד שיושבי ראש הדירקטוריונים דנים בימים אלה במיזוג אפשרי בין הזכייניות לאחר ההארכה, מהלך שבמידה שיאושר יאפשר להן לצמצם את הוצאותיהן במידה ניכרת ולאחד כוחות מול הערוצים המסחריים הנוספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully