וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת-פנים לרמי לוי? ספק גדול תובע מקופיקס 21 מיליון שקל

שני מוזס

9.4.2018 / 12:40

ימים ספורים לאחר כניסתו של רמי לוי לשותפות בחברת קופיקס, מונחת על שולחנו תביעה כספית מספק מוצרים מתכלים של הרשת

פתיחת סניף חברת הסלולר החדש של רמי לוי בגבעת שאול, דצמבר 2011. עומר מירון
רמי לוי/עומר מירון

כיפופי הידיים של רמי לוי עם הספקים של הרשת החדשה אליה נכנס כשותף אשר צפוי להפוך בהמשך לבעל השליטה, החלו. ימים ספורים לאחר כניסתו של רמי לוי לשותפות (20%) בחברת קופיקס, מונחת על שולחנו תביעה כספית מספק גדול של הרשת. דקל בן לולו, ספק מוצרים מתכלים של קופיקס, תובע אותה בסכום של 21 מיליון שקל.

קבוצת קופיקס מדווחת כי בתביעה נטען כי היא חייבת לספק סכומים, אשר ברובם מתייחסים לפיצויים בגין אובדן רווחים עתידיים ולסחורות שלא סופקו על-ידו. לצד זאת, היא מפרטת כי החברה "בוחנת את התביעה, ואין בידה, בשלב זה, כדי להעריך בוודאות את סיכוייה". עם זאת, מוסיפים בקופיקס, "מבחינה ראשונית עולה כי התביעה רצופה באי-דיוקים ומציגה תמונה עובדתית חלקית ביותר. החברה סבורה כי יש לה טענות הגנה טובות, בגינן על התביעה להידחות".

מדובר בספק שמייצר לקופיקס מגוון של מוצרים מתכלים, כמו כוסות חד-פעמיות לשתייה חמה. בשיחה עם "גלובס" אומר היום (ב') אבי כץ, מבעלי קופיקס: "אני מעריך שזה מקרה קלאסי שיפור עמדות לקראת הכניסה של רמי לוי ורצון לשיפור תנאי הסחר". בכל אופן, תביעה בהיקף זה אינה מהותית עבור קבוצת רמי לוי.

קופיקס נמצאת בימים אלה בפני דרך חדשה, לאחר שבתחילת החודש רשת קופיקס השלימה את העסקה עם השותף החדש שלה, רמי לוי, שצפוי בקרוב להפוך לבעל השליטה ברשת. במסגרת העסקה הוקצו לרשת הקמעונאות כ-3.3 מיליון ממניות רשת בתי הקפה, המהוות 20% מהונה.

נזכיר כי עם השלמת העסקה נכנסה לתוקף אופציה הניתנת למימוש על-ידי רמי לוי, להקצאת מניות נוספת של קופיקס, שתוכל להגדיל את חלקה של רמי לוי בקופיקס ל-50% ולהפוך לבעלת השליטה בה, אופציה אותה לוי צפוי לממש בתקופה הקרובה. כמו כן, כחלק מהשלמת העסקה נכנסה לתוקף אופציה שיש לקופיקס לרכוש מקרן גרין לנטרן, בעלת המניות הנוספת של רשת הסופרמרקטים סופר קופיקס, את כל מניותיהם ברשת ולהפוך לבעלים היחיד שלה.

עבור לוי מדובר בדריסת רגל משמעותית ראשונה בתוך הערים, והיא נעשתה בעיקר בשל המיקומים בהם נמצאת רשת הסופרמקטים של הקבוצה, סופר קופיקס, אותה צפוי לוי להסב לסניפים עם מגוון רחב יותר בזכות תנאי הסחר שהוא יכול להשיג, ולשלב בהם גם את המותג הפרטי.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully