וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הוציא צו כינוס לנכסי בעלי השליטה ברשת הוניגמן

אלה לוי-וינריב ושני מוזס

9.4.2018 / 22:23

מדובר בצעד משמעותי ראשון בדרך להכרזה על האחים מיכה ויעקב הוניגמן כפושטי רגל. מחר יתקיים דיון בבקשת הנאמנים למכור חלקים מרשת האופנה

הוניגמן. צילום: תמר מצפי, גלובס
הוניגמן/גלובס, צילום: תמר מצפי

האחים מיכה ויעקב הוניגמן, בעלי רשת הוניגמן הקורסת, בדרך לפשיטת רגל: האחים הגישו היום (ב') הסכמה לבקשת בנק איגוד להוציא צו כינוס על נכסיהם, כשהערב שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב חגי ברנר אישר את בקשתם והוציא צו כמבוקש. מדובר בצעד משמעותי ראשון בדרך להכרזה על האחים כפושטי רגל. בנוסף, קבע השופט כי יציאתם של האחים הוניגמן מגבולות מדינת ישראל מעוכבת עד החלטה אחרת.

כמו כן, נתן השופט לבנק מזרחי טפחות חמישה ימים לנמק מדוע יש להתיר לו להמשיך בהליכי הוצאה לפועל על בית מגורים שבבעלות האחים הוניגמן. זאת מאחר ובית המשפט התבקש, בין היתר, להקפיא את הליכי ההוצאה לפועל בהם נקט הבנק. במהלך חג הפסח פנו נאמני הרשת לבית המשפט בבקשה למכור נכס בבעלותם של האחים הוניגמן, בסכום של כ-20 מיליון שקל, לחברת נדר פז. מדובר בבניין מגורים בשכונת פלורנטין בתל אביב.

במקביל, ממשיך להתנהל הליך הקפאת ההליכים של הרשת, כאשר מחר (ג') עתיד להתקיים דיון בבקשת הנאמנים עו"ד קרן רייכבך-סגל, רו"ח בעוז גזית ועו"ד פיני יניב, למכור חלקים ממנה לידי חברת אופנת אבני שוהם, בעלת רשת הילדים והתינוקות קיווי. לפני חג הפסח התנהלו מגעים בין הנאמנים לצדדים שהביעו התנגדות למכירה, בהם נציגי העובדים.

בפברואר השנה נכנסה החברה למצב של הקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.

בתחילת החודש הגישו הנאמנים דוח חריף, במסגרתו טענו כי קיים חשש לניפוח נכסים במלאי של הוניגמן, שהביא להגדלת שורת הרווח באופן מלאכותי. להערכת הנאמנים, הנתון שהציגה הוניגמן בבקשת הקפאת ההליכים נגדה - לפיו קיים מלאי בגבוה של כ-120 מיליון שקל בחניות, בעודפים, במחסנים ומלאי בדים - אינו משקף את המציאות, והמלאי הנכון עומד על בין 38.5 ל-43 מיליון שקל בלבד. בין הסיבות שמנו הנאמנים לחוסר ההתאמה - רישום פריטי "עודפים" בשווי גבוה יותר מהשווי האמיתי שלהם, רישום יותר פריטי מלאי מאלה הקיימים בפועל והתייחסות בספרים לפריטי אופנה שאינם רלוונטיים למכירה עד כדי "ניפוח" של המלאי.

מעורכי דינם של בעלי הרשת, עו"ד שאול קוטלר ושי פיאדה, נמסר הערב: "רגע עצוב ולא קל עבור שני אחים, כבר לא צעירים, שהקימו בשתי ידיים ובעבודה קשה חברת אופנה גדולה ומוכרת שהייתה פעילה וסיפקה פרנסה לאלפי משפחות ובמשך כמה דורות. בהעדר כל מוצא כלכלי ולאור ערבותם האישית לחובות החברה בהיקפים גבוהים, הם נקטו בצעד אחראי והסכימו לצו הכינוס. הם ישתפו פעולה עם בעל התפקיד שימונה ויסייעו בכל מה שיידרש בבית המשפט ובכלל".

  • עוד באותו נושא:
  • הוניגמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully