וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להספיק יותר עבודה בפחות זמן? אמצו את השיעמום

15.4.2018 / 8:15

מומחה למדעי המחשב בשם קאל ניופורט כתב ספר, בו הוא מפרט את החוקים שיעזרו לכם לסיים את יום העבודה בשעה סבירה ולפנות לעצמכם זמן פנוי. האויב מספרו 1 לדעתו: הרשתות החברתיות

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון - דברים שלא ידעתם על חלומות

כמה פעמים הרגשתם שאין מספיק שעות ביממה כדי להספיק את כל מה שאתם צריכים או רוצים לעשות? כמה פעמים שמעתם את התלונה הזו מפי אנשים אחרים? בעולם שלנו, קל מאוד להישאב למעגל של עבודה בלתי פוסקת ולמרדף נצחי אחר כל טיפה אפשרית של זמן פנוי. אבל מה אם בכל זאת יש דרך הגיונית לסיים את כל המטלות היומיות בעבודה ועדיין להספיק להגיע הביתה בשעה סבירה וליהנות מהמשך היום עם המשפחה או החברים?

קאל ניופורט, מומחה במדעי המחשב מאוניברסיטת ג'ורג'טאון ומחבר הספר "עבודה עמוקה: חוקים להצלחה ממוקדת בעולם של הסחות דעת", מאמין שאפשר להספיק יותר עבודה בפחות זמן על ידי הימנעות מהסחות דעת חוזרות ונשנות. הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי התעסקות במיילים וברשתות חברתיות במהלך יום העבודה, ומסביר שהדברים הללו גורמים אפילו למשימות הכי פשוטות לקחת לנו הרבה זמן.

עוד ב"אסור לפספס"

נחשפה האמת על אתגר הסנפת הקונדומים המסוכן
נוסע בזמן חושף: זו הגלולה שתפתור את מצוקת הרעב בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערבולת של עבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניופורט טוען שהוא מצליח לנהל חיי עבודה מאוד יעילים ולצאת מהמשרד כבר ב-17:30 כד להיות עם המשפחה, וכל זה כי הוא הבין כיצד להימנע ממכשולים מסויימים, הגדיל את התפוקה שלו ואפילו השתפר בעבודתו. בספרו, הוא מפרט את הכללים לפרודוקטיביות בעבודה.

"עבודה עמוקה הופכת אנשים לטובים יותר במה שהם עושים ומספקת תחושה מיצוי אמיתית מהעבודה", הוא כתב, "בקצרה, עבודה עמוקה היא כמו כוח על בעולם הכלכלי של המאה ה-21, שרק הופך יותר ויותר תחרותי. ועדיין, רוב האנשים איבדו את היכולת להעמיק את הצורה בה הם מבלים את הזמן שלהם ונכנסים למערבולת של מיילים ורשתות חברתיות. הם אפילו לא קולטים שיש דרך טובה יותר".

גלישה בבית באמצעות סמארטפון. ShutterStock
הסמאטרפונים מפריעים לנו?/ShutterStock

החוקים של ניופורט:

תעבדו בצורה עמוקה

כדי להצליח "לעבוד לעומק", ניופורט מציע לקבוע מסגרת שמעודדת ריכוז ומונעת הסחות דעת. אפשר למשל לקבוע מראש פרק זמן בו צריך לעמוד במשימה ספציפית, או לבצע אותה ממיקום מסוים בו התנאים מתאימים.

אמצו את השעמום

לטענתו של ניופורט, המוחות שלנו תוכנתו מחדש על ידי הסמארטפונים כדי לצפות להסחות דעת וכך למנוע כל סיכוי לשעמום פוטנציאלי. על ידי קביעת זמנים ברורים להסחות דעת, תאפשרו למוח שלכם להתמקד לעומק במשימות שלפניכם ויגדיל את התפוקה שלכם.

די לרשתות החברתיות

טוב, אז ניופורט לא באמת מציע שתמחקו את כל החשבונות שלכם ברשת, אפילו לדעתו זהו צעד דרסטי מדי. מה שכן, לטענתו סגירת החשבונות לתקופה של חודש היא דרך נפלאה להעריך מחדש את התלות שלכם ברשתות החברתיות. הוא מציע להחליף את הזמן שאתם מבלים בפייסבוק או באינסטגרם במשהו הרבה יותר משמעותי.

"אם אתם רוצים לבטל את המשיכה הממכרת לאתרי הבידור, תספקו למוח שלכם אלטרנטיבה איכותית", הוא אומר, "לא רק שזה ישמר את היכולת שלכם להתנגד להסחות דעת ולהתרכז, אתם גם עשויים לחוות - אולי לראשונה בחייכם - מה המשמעות של לחיות ולא רק להתקיים".

תפסיקו לעבוד בצורה רדודה

ניופורט מבין שאי אפשר להימנע מביצוע משימות פשוטות ובעלות משמעות נמוכה, אבל לדבריו חשוב מאוד ליצור מסגרת זמן ברורה לכך כדי לא לפגוע בזמן הנדרש למטלות המסובכות והחשובות יותר.

האזינו לו ושיפטו עצמכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully