וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: חצי מיליארד שקל לחיזוק ישובי הפריפריה

15.4.2018 / 14:45

על פי ההחלטות יועברו כספים לפיתוח דיור, תעסוקה, תשתיות ותחבורה במטולה, שלומי וקריית שמונה. בנוסף אושרו תוכניות לחיזוק ירוחם ולהתמודדות עם בולענים ליד ים המלח

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ישיבת הממשלה הבוקר)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) החלטות לחיזוק ישובי הפריפריה בשווי של כחצי מיליארד שקל. הכספים ישומשו לחיזוק היישובים קריית שמונה, שלומי, מטולה וירוחם והן הוגשו על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון, שר הכלכלה, אלי כהן, ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט.

אחת ההחלטות נוגעת לחיזוק יישובים צמודי גדר - מטולה, קריית שמונה ושלומי. הכסף יושקע בדיור, תעסוקה, תשתיות ותחבורה במטרה להשוות את השירותים שם למה שמקבלים במרכז הארץ. במסגרת ההחלטה לחיזוק ירוחם גובשה תכנית רב שנתית לשנים 2018-2022 להעצמה כלכלית של המועצה המקומית. התוכנית נועדה לתת מענה לאתגרים הייחודיים של היישוב, תוך מינוף מגמות הפיתוח המואץ באזור בעקבות מעבר צה"ל לנגב.

"אלו החלטות חשובות, החלטות שיביאו לחיזוק הפריפריה והחוסן החברתי בישראל", אמר נתניהו. "העשייה נמשכת כל הזמן. אנחנו מאשרים היום החלטה לחיזוק יישובים צמודי גדר בצפון, באמצעות תוכנית סיוע ייחודית ליישובים קריית שמונה, שלומי ומטולה, וגם תוכנית מקיפה לחיזוק ירוחם. זוהי בשורה חשובה מאוד, אני מאוד מתרגש מהרגע הזה, אנחנו עובדים על זה הרבה זמן. הבטחתי לתושבי קריית שמונה, שנעשה זאת והיום אנחנו מקיימים. קריית שמונה, מטולה ושלומי יקרות לנו ונמשיך לחזק אותן. ההחלטה על ירוחם היא החלטה חלוצית לקראת מעבר צה"ל לנגב, יצרנו שם מנוע כלכלי ממשלתי שמאפשר לפתח את האזור כולו".

כחלון אמר בעקבות אישור הממשלה כי "ההחלטה היא המשך ישיר של מדיניות הממשלה לחיזוק הפריפריה הצפונית והדרומית. ההחלטה שמה דגש על פיתוח איזורי תעסוקה איכותיים בשכר הוגן וחיזוק מבנים שיאפשרו לישובים להתפתח ולהתחזק ובתוך כך לתת מענה לצמיחה המהירה של אותם ישובים כתוצאה מתנופת והבנייה שאנו מובילים בכל רחבי הארץ". לדברי כחלון, "חיזוק הפריפריה לא יכול להתבצע רק במילים בכותרות וחייב להיות מגובה במעשים ותקציבים. נמשיך לחזק את הפריפריה ולהוביל מדיניות של ברורה צמצום פערים שתחזק ותצמיח את המשק הישראלי כולו".

איש צופה מרכס רמים על העיר קריית שמונה ועמק החולה. ShutterStock
קריית שמונה (צילום: shutterstock)/ShutterStock

יותר מ-400 מיליון לאזור ים המלח

עוד אישרה הממשלה את תוכנית הסיוע ליישובי ים המלח וההתמודדות עם תופעת הבולענים. בתוכנית יושקעו 417 מיליון שקל בין השנים 2018-2022.

התוכנית גובשה על ידי צוות בו השתתפו נציגי משרד ראש הממשלה, המועצות האזוריות ונציגי היישובים, משרדי האוצר (אגף התקציבים, החשב הכללי, רשות שוק ההון החיסכון וביטוח), תיירות, הגנת הסביבה, חקלאות, תחבורה, בינוי ושיכון, פנים, ביטחון, מנהל תכנון, מנהל אזרחי, המכון הגיאולוגי, החברה להגנות ים המלח, רשות המים, רשות מקרקעי ישראל ורשות הטבע והגנים.

על פי התוכנית יושקעו 41 מיליון שקל בהמשך מחקר תופעת הבולענים, גיבוש תוכנית ארוכת טווח לאזור הצפוני של ים המלח והקמת תוכנית מתאר כוללנית ליישובי האזור. 166 מיליון שקל יושקעו בטיפול ממוקד בכביש 90 מצומת אלמוג לעין גדי ובשיפור התחבורה הציבורית. 108 מיליון שקל יושקעו בפיתוח תיירותי במועצות אזוריות מגילות ים המלח ותמר ובקיבוצים מצפה שלם ועין גדי.25 מיליון שקל יושקעו בפיתוח תשתיות החקלאות באזור ועידוד מעבר תושבים ליישובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully