וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנון רבינוביץ: אין לבנק הפועלים בעיה להגדיל האשראי לפרויקטים בענף הנדל"ן

מירי ריילי

28.11.2002 / 7:56

לדבריו, שיעור החובות האבודים בתחום עד לפני כשנה היה 0.5% בלבד מסך החובות האבודים שלו, אף שהבנק מוביל בהיקף החובות הבעייתיים בענף



"מבחינת נפח האשראי שבנק הפועלים ניצל, אין בעיה לממן פרויקטים נוספים בענף הנדל"ן" - כך אמר אתמול ראש האגף לאשראי לבנייה בקבוצת בנק הפועלים, ארנון רבינוביץ, בכנס שמאי המקרקעין הארצי. לדבריו, שיעור החובות האבודים בבנק הפועלים בתחום הנדל"ן עד לפני כשנה היה 0.5% בלבד מסך החובות האבודים שלו, אף שהבנק מוביל בהיקף החובות הבעייתיים בענף. היקף החובות הבעייתיים בענף הנדל"ן הוא 13.4 מיליארד שקל, ומהם 4 מיליארד הם חובות לבנק הפועלים.



רבינוביץ אמר כי 600 מיליון שקל מתוך סך החובות של בנק הפועלים הם תיק פטור, שאושר בבית המשפט לחובותיה של חברת י. מושקוביץ. לפיכך, הוסיף, מדובר בחובות בעייתיים בהיקף של כ-3.4 ממיליארד שקל בלבד, ולא 4 מיליארד שקל.



מנתונים שמסר רבינוביץ עולה כי בעשר השנים האחרונות קיבל בנק הפועלים בחזרה כ-30 מיליארד שקל ממימון שהעניק בענף הנדל"ן. לדבריו, הבנק נוקט בשיטת פתרון "שקטה" עם מעט כינוסי נכסים. הוא הדגיש כי בשנתיים האחרונות, שהיו שנים קשות לענף הבנייה, היו לבנק רק ארבעה כינוסי נכסים.



רבינוביץ הוסיף כי הסכום שהבנקים הצליחו לגבות בגין פרויקטים בענף הנדל"ן בעשר השנים האחרונות מגיע לעשרות מיליארדי שקלים, וכי אין ענף נוסף שהצליח להחזיר למערכת הבנקאות היקפים כספיים בסדר גודל כזה.



רבינוביץ אמר כי בספטמבר 2002 נותרו 20 אלף יחידות דיור בדירות לא מכורות שנמצאות בתהליכי בנייה. לדבריו, לפי קצב מכירה של 1,700-1,600 דירות בחודש באזורי הביקוש, בתוך שישה חודשים ייגמר מלאי הדירות באזורים אלה. להערכת רבינוביץ, באמצע 2003 יחול שיפור בתחום המגורים - דבר שיסייע לענף הנדל"ן לצאת מהמשבר שאליו נקלע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully