וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מעניק הקלות לישראכרט ולאומי קארד

עירית אבישר

22.4.2018 / 13:47

הבנקים יממנו את צרכי הנזילות של חברות כרטיסי האשראי המופרדות בהיקף מוערך של כמה מיליארדי שקלים בחודש

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

בנק ישראל הודיע היום (א') על הקלות בנושא הון ונזילות שיעניק לחברות כרטיסי האשראי המופרדות ישראכרט ולאומי קארד, על-מנת שיוכלו להתמודד טוב יותר עם התחרות בענף לאחר הפרדתן.

לפי ההנחיות, הבנקים יממנו את צרכי הנזילות בגין הפעילות בכרטיסים בנקאיים. כלומר, הבנקים יידרשו להעביר לחברות כרטיסי האשראי את הכספים בגין העסקאות שביצעו לקוחותיהם במועד שבו החברות נדרשות להעבירם הלאה (לסולקים), ולא במועד שבו הבנקים מחייבים את לקוחותיהם, כפי שנעשה עד היום.

ההסדר ייכנס לתוקף בפברואר בשנה הבאה, ולדברי בנק ישראל צפוי לצמצם את צורכי הנזילות של החברות במהלך החודש בכמה מיליארדי שקלים.

בנוסף לכך בנק ישראל דורש מהבנקים לשקלל אשראי שהם נותנים לחברות כרטיסי אשראי באופן דומה לאשראי שניתן לבנקים, בכל הקשור לצורכי הלימות הון. "קביעה זו נותנת מענה לחשש שהאשראי שמקבלות החברות מבנקים יצטמצם ואף יתייקר, בשל העלאה בדרישות הון בגינו", כותבים בבנק ישראל.

כמו כן, בנק ישראל יאפשר שהחוב של חברת כרטיסי אשראי לבנק תהיה עד 15% מהון הבנק, בדומה למגבלה החלה על חבות של בנק לבנק אחר. "עם זאת, תקבע תקופת מעבר ליישום ההוראה על-מנת לאפשר לחברות להפחית בהדרגה את הסתמכותן על בנק האם ולגוון את מקורותיהן", כותבים בבנק ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully