וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב אחזקות: מכירות העיתון ירדו בכ-10% בתשעת החודשים הראשונים

גולן פרידנפלד

28.11.2002 / 13:19

מצבה של הד ארצי מחמיר- קיבלה לפני יומיים תוכנית הבראה דרסטית הכוללת פיטורים

חברת מעריב אחזקות, מקבוצת הכשרת הישוב שבשליטת משפחת נמרודי, חוזרת למסורת ההפסדים שלה. ברבעון השלישי הסתכם ההפסד הנקי של החברה ב-22.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 21.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ולעומת רווח של 9.5 מיליון שקל ברבעון הקודם.

ההפסד התפעולי של מעריב אחזקות הסתכם ב-12.5 מיליון שקל, והוא משקף גידול של 136% לעומת הרבעון המקביל ולעומת הרבעון הקודם. מחזור המכירות של מעריב אחזקות הסתכם ברבעון השלישי ב-183.4 מיליון שקל, גידול של 1.4% לעומת הרבעון הקודם וקיטון של 15% לעומת הרבעון המקביל.

מחזור המכירות של קבוצת מעריב בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-567.5 מיליון שקל, קיטון של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למעלה ממחצית הקיטון במחזור המכירות מיוחסת להכנסות קבוצת מעריב, והיתרה מיוחסת לקיטון בהכנסותיה של חברת הד ארצי שנמחקה מהמסחר בבורסה.

הירידה בהכנסותיה של קבוצת מעריב מסתכמת בכ-10.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיטון מיוחס לשחיקת מחירי העיתונים וירידה במחיר הממוצע למנוי. הקיטון בהכנסות הד ארצי מיוחס לירידה בקניית מוצרי פנאי, סגירת מספר חנויות של טאואר רקורדס והכללת חלקה של הד ארצי במכירות צומת ספרים, לאחר שסווגה מחדש כהשקעה על בסיס שווי מאזני ולא על בסיס איחוד יחסי.

במעריב מציינים כי במקביל לקיטון במכירות, חל קיטון בעלויות המכר של הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של השנה - קיטון שהסתכם ב-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הסתכם הקיטון בעלות המכר של הקבוצה בכ-13%, ומרביתו מיוחס להד ארצי, בעיקר על רקע צמצומים בעלויות הייצור וההפקה. כתוצאה מהקיטון במכירות וקיטון מתון יותר בעלות המכר, ירד הרווח הגולמי של קבוצת מעריב בתשעת החודשים הראשונים של השנה ל-159.8 מיליון שקל, לעומת 207 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

ההפסד התפעולי של קבוצת מעריב (בנטרול הד ארצי) הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-3.3 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 10.2 מיליון שקל שרשמה הקבוצה בתקופה המקבילה אשתקד. קבוצת מעריב כוללת את הוצאת מודיעין וחברות מאוחדות שלה הכוללת את העיתון מעריב ו-נ.ג ישראל מוצאים לאור. ההפסד התפעולי של הד ארצי בתשעת החודשים הראשונים של השנה ההסתכם ב-23.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

במעריב פסימיים מאד לגבי עתידה של הד ארצי

חלקה של מעריב החזקות ברווחי החברות הכלולות ברבעון השלישי הסתכם ברבעון בכ-675 אלף שקל בלבד, ומיוחס בעיקר לרווחים שרשמה חברת טלעד ברבעון ואשר הסתכמו בכ-1.6 מיליון שקל. במחצית הראשונה של השנה כלל סעיף זה רווח הון של 16.1 מיליון שקל שרשמה מעריב החזקות בגין מימוש מניות פרטנר על ידי חברת מתב , המוחזקת על ידי מעריב החזקות בכ-15%.

תזרים המזומנים של מעריב החזקות ברבעון השלישי מפעילות שוטפת הסתכם ב-5.7 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 8.6 מיליון שקל ברבעון הקודם ולעומת תזרים חיובי של 11.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

פעילותה של הד ארצי ממשיכה להשפיע לשלילה על קבוצת מעריב גם בסעיפי המאזן השונים. כך, סובלת קבוצת הד ארצי מגירעון בהון העצמי בהיקף של 43.6 מיליון שקל, לעומת גירעון של 12 מיליון שקל בסוף 2001. הרכוש השוטף של החברה הסתכם ב-594.5 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השלישי - ירידה של 6% לעומת הרכוש השוטף של החברה בסוף 2001.

ירידה זו מיוחסת על ידי מעריב החזקות לשני גורמים מרכזיים: האחד הוא קיטון של 22.1 מיליון שקל בכמות הנייר של קבוצת מעריב, והשני הוא קיטון של 15.7 מיליון שקל בקבוצת הד ארצי, המשקפת בעיקר את הפחתת ההשקעה בתקליטו החדש של שלמה ארצי שיצא במארס, והחברה עדין לא החזירה את ההשקעה בו וירידת מלאי מוצרי מולטימדיה וספרים וכן ירידה במלאי ברשת חנויות טאואר.

מצבה הקשה של הד ארצי הצריך את הדירקטוריון לקבל לפני יומיים תוכנית רה ארגון והבראה דרסטית אשר נועדה ליישום מיידי. תוכנית הבראה זו הכרחית לאור התוצאות הכספיות של החברה, אומרים במעריב. התוכנית כוללת בין היתר שינוי מבני וארגוני, במסגרתו יצומצם באופן משמעותי כוח האדם בחברה וצמצום נוסף בהוצאות התפעול, כך שהד ארצי תקצץ כ-9 מיליון שקל בהוצאותיה במונחים שנתיים.

בסוף ספטמבר 2002 הסתכמה יתרת ההלוואות של מעריב החזקות להד ארצי בכ-40.5 מיליון שקל, וזאת לאור העובדה שהד ארצי לא עומדת גם ברבעון השלישי בהתחייבויות להון עצמי מינימלי כלפי הבנקים. אלי נחום, מי ששימש מנכ"ל הד ארצי במשך כחודש אחד, בלבד פרש מתפקידו בשבוע שעבר, כנראה על רקע מצבה הקשה של החברה.

במעריב בחרו ברבעון השלישי להיות פסימיים מאד לגבי עתידה של הד ארצי, וציינו כי הצלחה ביישום תוכניות ההנהלה והזרמת המימון על ידי מעריב החזקות הינן מפתח להמשך פעילותה של החברה. אם פעולות אלו לא יצליחו, עלולים להיגרם לחברה הפסדים משמעותיים בגין פעילות הד ארצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully