וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לישראל? נציגי וולמארט יבקרו השבוע בארץ

שני מוזס

23.4.2018 / 12:56

בין הנציגים שיגיעו לביקור בישראל - מנהלת בכירה בחברת-הבת של וולמארט סאמ'ס קלאב, האחראית על תחום הסייבר. בפברואר האחרון דן נתניהו עם הנהלת החברה על פתיחת חנויות והשקעה בישראל

חנות וול-מארט. AP
וולמארט/AP

האם היוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנולדה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בשווייץ, קורמת עור וגידים? ל"גלובס" נודע כי נציגים של קמעונאית הענק האמריקאית וולמארט צפויה להגיע לישראל כבר במהלך השבוע הנוכחי.

בין הנציגים שיגיעו לביקור בישראל נכללת מנהלת בכירה בחברת-הבת של וולמארט סאמ'ס קלאב (Sam's Club), אשר אחראית על תחום הסייבר. מטרת הביקור היא לבחון שיתופי-פעולה או השקעה פוטנציאליים בחברות ישראליות בתחום הסייבר. נציגים מטעם החברה מסרו כי כרגע אין בכוונתם לפתוח סניפים פיזיים בישראל.

לענקית הקמעונאות וולמארט יש פעילות לא פורמלית בישראל מזה כ-9 שנים, המשמשת כגשר של וולמארט לחברות ישראליות. מדובר בשותפות אסטרטגית, כך שבכל פעם שיש חברה ישראלית שמעוניינת להציע טכנולוגיה חדשה לוולמארט, היא עושה עבורה את החיבור.

סאמ'ס קלאב הוקמה ב-1983 ונקראת על שם מייסד וולמארט, סאם וולטון. בינואר האחרון וולמארט דיווחה על סגירה של כ-63 מסניפיה, המהווים כ-10% מהפעילות שלה.

בפברואר האחרון ראש הממשלה העביר מסר באמצעות יועצו הכלכלי, אבי שמחון, לג'ון פרנר, מנהל בכיר בוולמארט, בפורום הכלכלי בדאבוס, כי הוא "רוצה להשתמש בעוצמה שמעניק לו תפקידו" כדי להביא לישראל את רשת וולמארט, הקמעונאית הגדולה בעולם.

על-פי פי הדיווח שפורסם בבלומברג, נתניהו ופרנר דנו ברעיון שוולמארט תפתח סניף קמעונאי ותשקיע בטכנולוגיות ישראליות. "הבהרנו שאנו מוכנים להקל את הנטל הרגולטורי היכן שרק אפשר, כדי להפוך את השוק לנגיש יותר עבורם", צוטט שמחון, שהיה נוכח בפגישה בחודש שעבר. "הדלת למשרדו של נתניהו פתוחה". בבלומברג ציינו אז כי דובר וולמארט סירב להתייחס לדברים.

עם פרסום ההזמנה של ראש הממשלה בדאבוס, בתעשיית המזון וברשתות הקמעונאות המקומית ביקשו לצנן את ההתלהבות ואמרו כי זו לא הפעם הראשונה שבה גורמים במערכת הפוליטית מנסים להביא לכאן פעילות של קמעונאיות בינלאומיות, אך לדבריהם, מהלך ממשי עדיין אינו נראה באופק. לפני כ-3 שנים ניסה אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, להביא ענקית קמעונאות אחרת לישראל, קארפור, אך המשא-ומתן נכשל.

בפני קמעונאית בינאלומית שתרצה לפעול בישראל עומדים אתגרים לא פשוטים: מצבה המדיני והסכמי הסחר עם המדינות השכנות לה, בעיית כשרות וגם התנגדויות של ארגונים בינלאומיים כגון BDS.

כיום השוק הישראלי בקמעונאות, כמו גם בפיננסים, הוא שוק בעיקר מקומי עם שחקנים ישראליים וללא נוכחות של גופי ענק בינלאומיים. עם זאת, בתחום הטכנולוגי מדובר במשהו שונה לגמרי, וישראל היא אבן שואבת לחברות טכנולוגיה וחברות אחרות שמחפשות כאן את הדבר הבא. מה שכן מעניין את ענקית הקמעונאות העולמית הוא ככל הנראה היכולות הטכנולוגיות של ישראל.

וולמארט, שנוסדה ב-1945, מפעילה כיום בעולם כ-11,600 חנויות תחת 63 מותגים ותתי-רשתות. היא נסחרת לפי שווי שוק של 310 מיליארד דולר ומעסיקה 2.3 מיליון עובדים. מלבד בארה"ב פועלת וולמארט זה שנים רבות במדינות בצפון ודרום אמריקה, אסיה, אפריקה ואירופה, בדרך-כלל בתתי-רשתות אחרות. בין השאר פעילה החברה בקנדה, במקסיקו, בברזיל, בארגנטינה, ביפן, בסין, בהודו, בבריטניה, בדרום אפריקה ובניגריה.

  • עוד באותו נושא:
  • וולמארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully