וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעריב" ישלם למיכאל קרפין 30 אלף שקל בגין לשון הרע

אמיר הלמר

28.11.2002 / 14:01

בית המשפט דחה טענת קרפין כי פרסום ידיעה אודותיו במקומונים "זמן תל אביב" ו"כל הזמן" הביא להכשלת המו"מ להפקת תוכנית חדשה בשם "האח הגדול"



שופט בית המשפט המחוזי בירושלים החליט כי המקומונים "זמן תל אביב" ו"כל הזמן" של הוצאת "מעריב" ישלמו לעיתונאי מיכאל קרפין 30 אלף שקל, בגין הוצאת לשון הרע כנגדו בכתבה שפירסמו לפני כשנתיים תחת הכותרת "האח הקטן".



"האח הגדול" היה תוכנית טלוויזיה אותה היה אמור קרפין להפיק באמצעות חברה בבעלותו, כאשר פורמט התוכנית היה לקבץ במבנה סגור כעשרה צעירים שינהלו במשך שלושה חודשים שגרת חיים פני המצלמה שתשודר בטלויזיה.



בכתבה שנכתבה על התוכנית הועלתה השאלה מה לקרפין ככתב ועורך תוכניות רציניות ולתוכנית "צהובה". בכתבה ציינו הכותבים פרטים שגילו לכאורה על התנהגותו של קרפין, ועל תכונות אופיו, ודברים אלו הובאו על ידם ללא ציון המקור כעובדות שאין עליהן עוררין.



בעקבות הכתבה הגיש קרפין, באמצעות עו"ד איתן ארז, תביעה על סך 1.2 מיליון שקל כנגד "מעריב" ועורכי המקומונים והכתבים, אבי שילון ורונית מוזיקנט. קרפין טען שרבים מהדברים שנכתבו עליו בכתבה הם דיבה, ובהם שקרפין ניסה לפתור בעיות בטלוויזיה בצורה אלימה וכמעט הלך מכות עם כתב וכן שאינו נוהג לפי כללי האתיקה ועוד.



בפסק הדין מנתח השופט את טענות הדיבה שהעלה קרפין לגבי חלקים שונים בכתבה, וכן לגבי טענות ההגנה שהעלה העיתון. בסופו של דבר מקבל השופט עזרא את טענותיו של קרפין וקובע כי העיתון אכן הוציא את דיבתו שלא בתום לב וכי הפרסומים לא היו אמת.



לעניין הנזק, לא קיבל השופט את טענתו של קרפין כי הכתבה שפורסמה גרמה לו לאבד את זכויות ההפקה לתוכנית. השופט קובע כי מחומר הראיות שבפניו, היו בין קרפין לבין החברה ההולנדית שהיתה אחראית על התוכנית מגעים ראשוניים בלבד, לא הובטח לו דבר ולא נחתם בינו לבין אותה חברה כל חוזה שמבטיח לו זכויות הפקה בתוכנית.



לעניין הנזק שנגרם לשמו הטוב, כותב השופט כי "התובע הוא איש מוכר בתקשורת ובציבור. רשימת הישגיו פרושה על פני עשרות שנים. אין בכוחה של כתבה אחת במקומון, שקרית וגסה ככל שתהיה, כדי למוטט את כל מה התובע עמל עליו ובנה אותו נדבך על נדבך בשנות עבודתו ופועלו. לא השתכנעתי, כי בעקבות הכתבה יישבר מטה לחמו, או למצער ייפסקו קשריו עם רשות השידור או עם רשתות טלויזיה אחרות,.



לאור זאת, קבע השופט כי קרפין יקבל 30 אלף שקל וכן שכר טרחת עורכי דין בסך 15 אלף שקל. כמו כן קבע ביהמ"ש שהמקומונים יפרסמו התנצלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully