וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ביטל צווי איסור יציאה זמניים כנגד אלי אוזן ויצחק גולדנברג בשל חובות נגה אלקטרוטכניקה

אמיר הלמר

28.11.2002 / 14:58

הצווים הוצאו במסגרת תביעה של בנק מזרחי על סך 5.2 מיליון שקל; השופטת שיצר: הבנק לא הוכיח חשש להימלטות, ולא הראה שהשניים נושאים באחריות אישית לפירעון החובות



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב בית המשפט המחוזי בת"א יהודית שיצר ביטלה לאחרונה את צו איסור היציאה הזמני מהארץ שהוצא לבקשת בנק המזרחי כנגד בעלי השליטה בחברת נגה אלקטרוטכניקה המצויה בהקפאת הליכים בגין חובות של כ-800 מיליון שקל - אלי אוזן ויצחק גולדנברג.



צו עיכוב היציאה הוצאו במסגרת תביעה שהגיש מזרחי כנגד השניים על סך של 5.2 מיליון שקל בטענה כי השניים ערבים לחובות נגה לבנק. בתוך כך הוצאו צווי עיקול זמניים על נכסיהם של גולדנברג ואוזן, ובהם נכסי מקרקעין גולדנברג בחיפה ובתל אביב וכן זכויותיו של אוזן בשני נכסי מקרקעין בקיסריה. בבקשה להורות על עיכוב יציאתה מהארץ, טען הבנק באמצעות עו"ד מרים זפט, כי קיים חשש מיידי ומבוסס להימלטותם של גולדנברג ואוזן מהארץ, כדי להימלט מנושים. לדברי הבנק, הקבוצה חייבת לו כ-135 מיליון שקל.



בהחלטתה החדשה קובעת השופטת כי הבנק נהג בחוסר תום לב כאשר ביקש סעדים זמניים על כל סכום התביעה - 5.2 מיליון שקל - כאשר למעשה ערבותו של כל אחד מהנתבעים מוגבלת למחצית הסכום.



לעניין איסור היציאה, קובעת השופטת כי הבנק התמקד בטיעוניה שחובות הקבוצה בגובה של 800 מיליון שקל מהוות תמריץ הגיוני להימלטות השניים מהארץ. השופטת דחתה את הטענה וקובעת כי הבנק לא הראה שהשניים נושאים באחריות אישית לפירעון החובות הללו.



עוד קובעת השופטת כי מהחלטת ביהמ"ש בעניין הקפאת ההליכים של חברת נגה עולה דווקא כי חלה התייצבות מסוימת במצבן של החברה, והגירעון שלה קטן יותר, וכי מתנהל מו"מ להכנסת משקיע פוטנציאלי ולכן אין הנסיבות מראות בהכרח על תמריץ להימלטות.



עוד נטען כי למרות שהבנק מייחס לנתבעים מעשים חמורים של משיכת כספים שלא כדין לכיסם הפרטי, הדברים טרם התבררו ולא ניתן להסיק מהם שיש חשש סביר להימלטותם מהארץ.



בנוסף, מציינת השופטת כי מדרכונו של אוזן עולה כי הוא נוסע לעתים קרובות לחו"ל לצרכי עסקים, בעיקר של החברה הבת נגה טכנולוגיות, והוא תמיד שב לארץ למרות החובות הנטענים כלפיו.



השופטת מוסיפה כי לכאורה עיקל הבנק כספים בסכום העולה ממילא על סכום התביעה, ובהם את נכסי המקרקעין של אוזן בקיסריה שחלקו בהם מוערך בכ-7.5 מיליון שקל.



לאור זאת, כאמור, מבטלת השופטת את צווי איסור היציאה כנגד השניים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully