וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות ברומניה הוציאו לשטראוס שומת מס ופתחו הליך פלילי

שירות גלובס

24.4.2018 / 11:50

היקף השומות: כ-12.5 מיליון שקל. לפי הודעת שטראוס, "במקביל להנפקת השומות, רשות המסים הרומנית העבירה את הממצאים למשרד התובע הרומני לשם בחינה האם הם עולים כדי עבירה פלילית; מדובר בהליך סטנדרטי". "לא צפויה השפעה מהותית על הדוחות"

גדי לסין. צלם: תמר מצפי, גלובס
גדי לסין/גלובס, צלם: תמר מצפי

חברת שטראוס דיווחה היום (ג') לבורסה כי חברת-הבת שטראוס רומניה קיבלה שומות מס לשנים 2009-2013 המסתכמות בכ-12.5 מיליון שקל (כולל ריביות וקנסות) וצפויה לקבל שומות מס נוספות בסך של כ-4 מיליון שקל, בין היתר בגין אי-התרת הוצאות מסוימות. הדיווח מגיע בהמשך לדיווח קודם בדבר דיוני שומות לשנים 2009-2013 בהן מצויה חברה מוחזקת מול רשויות המס המקומיות.

לפי ההודעה, בכוונת שטראוס רומניה להפקיד במהלך חודש מאי 2018 את סכום החבות הנובעת מהשומות, ובהתאם היא צפויה לקבל הנחה בגין ריבית וקנסות ובכך להקטין את החבות המצטברת בגין השומות לסך של 13.3 מיליון שקל.

"למיטב הבנת החברה, המשך הליך ההתדיינות בגין השומות הנ"ל על-פי הדין ברומניה הוא בבית המשפט. לחברה נמסר כי במקביל להנפקת השומות, רשות המסים הרומנית העבירה ממצאים למשרד התובע הרומני לשם בחינה האם הממצאים הנ"ל עולים כדי עבירה פלילית. כפי שנמסר לחברה על-ידי יועציה המשפטיים של שטראוס רומניה, ההפניה לבדיקת התובע היא הליך סטנדרטי שנוקטת רשות המסים הרומנית על-מנת ליצור יתרון דיוני לרשויות המס".

לפי הודעת החברה, שטראוס רומניה חולקת על עמדותיה של רשות המסים וסבורה, בין היתר, בהסתמך על יועציה המקצועיים, כי קיימות לה טענות טובות כנגד עמדת רשות המסים הרומנית, ולפיכך בכוונתה להגיש ערעור על השומות לבית המשפט וכן להדוף את הטענות הפליליות, אם וככל שתועלנה.

להערכת הנהלת החברה ובהסתמך על יועציה המקצועיים, קיימות בספרי שטראוס רומניה הפרשות מספקות.

עוד נמסר כי לא צפויה השפעה מהותית על דוחות הרווח וההפסד של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully