וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים: רווח נקי של 187 מ' ד'

שירי חביב ולדהורן

25.4.2018 / 12:32

החברה דיווחה על הכנסות של כ-452 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018, צמיחה של 3.9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד: "סביבת איומי הסייבר הופכת ליותר ויותר מתוחכמת"

גיל שוויד. צלם: תמר מצפי, גלובס
גיל שוויד/גלובס, צלם: תמר מצפי

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח בדוחות הרבעון הראשון של 2018, שפורסמו היום (ד'). החברה דיווחה על הכנסות של כ-452 מיליון דולר, צמיחה של 3.9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) עלה ב-2.5% ל-187 מיליון דולר, והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הגיע ל-210 מיליון דולר, צמיחה של 4.2%. הרווח הנקי למניה הגיע ל-1.3 דולר, גבוה ב-2 סנטים בהשוואה לתחזיות האנליסטים.

תזרים המזומנים של צ'ק פוינט מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון ב-419 מיליון דולר, כאשר בסיומו של הרבעון היו לצ'ק פוינט בקופה לא פחות מ-4 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט, שהוקמה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, נסחרת בנאסד"ק בשווי של 16.8 מיליארד דולר. לדברי שויד, "סביבת איומי הסייבר הופכת ליותר ויותר מתוחכמת. ההתקפות נמצאות בדור החמישי שלהן, בזמן ש-97% מהארגונים לא מסוגלים להתמודד עם התקפות כאלה ומגנים בעיקר על התקפות מהדור השני והשלישי".

שויד הוסיף כי פתרון חדש שהשיקה החברה ברבעון הניב זכיות נאות.

לדבריו, "התוצאות יפות, היה גידול מאוד יפה בתזרים המזומנים שנובע מהרבעון הרביעי הטוב שהיה לנו, מספר מדהים - 419 מיליון דולר שהתווספו לנו. פעם ראשונה שיתרות המזומנים שלנו עברו את ה-4 מיליארד דולר".

על הסכום הזה אומר שויד כי "משקיעים כמעט ולא נותנים שווי למזומנים, ומבחינתם שלא יהיו בכלל מזומנים. התפקיד שלי זה לא לדאוג להנדסה פיננסית אלא לדאוג לחברה, והמזומנים האלה זה הביטוח שלנו ומבטיחים את עתידנו. ראיתם מה קרה בחברות ישראליות שהלכו עם נטיות השוק ועשו מינופי יתר, כמעט כל המקרים של חברות שנפלו היו כאלה".

שויד הוסיף כי "יש לנו היום המון טכנולוגיות וחדשנות שבאה מתוך צ'ק פוינט, ולכן אני לא נמצא בלחץ כמו רבים ממתחריי להביא טכנולוגיות שאין לי".

צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק בשווי של 16.8 מיליארד דולר, ובשנה האחרונה היא חזרה לרמות של ימי בועת הטכנולוגיה בשנת 2000. שויד, שנשאל על כך, אמר כי "בשנת 2000 כל השוק היה מנופח מאוד. עצם העובדה ש-17 שנה אחרי המשבר הזה נמצאים כאן יותר חזקים עם חברה שהיא פי 3-4 יותר גדולה ועם שווי ומניה באותן רמות - זה אומר שהצלחנו, ולשמחתי העתיד עוד לפנינו".

איך היה לקבל את פרס ישראל?

"היה מאוד מרגש. התרגשתי יותר ממה שחשבתי, ובעיקר התרגשתי מהמשמעות לכל האנשים מסביבי. זה מגיע לכל העובדים של צ'ק פוינט שעושים עבודה מצוינת, ומשמח לראות שאנחנו משמעותיים למדינה ומייצגים את המדינה בכבוד בשוק הגלובלי. החדשנות זה נכס חשוב למדינה. התעשייה פה דוחפת את כל המדינה קדימה ומייצרת הזדמנויות לא רק בפן הכספי, כל ילד וכל ילדה יודע שהם יכולים להיות חלק מהעולם הגדול".

  • עוד באותו נושא:
  • צ'ק פוינט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully