וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן קטליסט מכרה כ-62% מאחזקותיה בסרף תקשורת לבי.או.אס תמורת 19.9% ממניותיה

בעז בבאי

28.11.2002 / 16:43

לבי.או.אס תינתן אופציה לרכישת יתר המניות של סרף המוחזקות ע"י קטליסט תמורת 1.2 מיליון דולר במזומן, בתום 3 שנים



קרן ההון סיכון הישראלית קטליסט וחברת בי.או.אס חתמו אמש על מסמך הבנות (Term Sheet), לפיו תמכור קטליסט כ-62% מאחזקותיה בחברת הסטארט אפ הישראלית סרף תקשורת לבי.או.אס בתמורה לקבלת 19.9% ממניותיה (16.7% בדילול מלא) בשווי 1.8 מיליון דולר.



הצעד יקנה לשני הגופים אחזקה משותפת של כ-20% בחברת סרף. במקביל תינתן לבי.או.אס אופציה לרכישת כל שאר המניות של סרף המוחזקות ע"י קטליסט תמורת 1.2 מיליון דולר במזומן, בתום 3 שנים. ההסכם הסופי מותנה באישור הדירקטוריונים.



אדוארד קוקרמן, מנכ"ל משותף של קטליסט, אמר כי הקרן, שתהפוך לבעלת המניות הגדולה בחברת בי.או.אס, מתכוונת להגדיל את האחזקה עד לרמה של 25%, במטרה לפתח את פעילויותיה.



בחודש נובמבר 2001 השלימה סרף גיוס של 22 מיליון דולר על פי שווי של 48 מליון דולר אחרי הכסף. בגיוס השתתפו הקרנות הישראליות פיטנגו, גיזה, שדות וקטליסט, שהשקיעה 3 מיליון דולר, וכן מוטורולה ונצ'רס, זרוע ההון סיכון של מוטורולה, ובי.או.אס. בעלי מניות נוספים בחברה הם אינטל וטקסס אינסטרמנטס.



סרף היא מפתחת וספקית מובילה של פתרונות גישה מבוססי תוכנה המשולבות בפלטפורמות של חברות טלקומוניקציה, תקשורת נתונים, תקשורת טלפון ותקשורת סלולרית. מערכות אלו מספקות שירותים משולבי מודם, פקס וקול. החברה פיטרה ביולי השנה כ-20% מכוח האדם, כ-15 עובדים. בחברה, שהעסיקה בשיאה כ-100 עובדים, נותרו כ-60 עובדים במרכז הפיתוח ביקנעם ובסניפים במסצ'וסטס ואוקלנד, בארה"ב.



חברת בי.או.אס, הנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של 8.5 מיליון דולר, מתמחה במתן פתרונות טלפוניה מקצה לקצה מבוססי IP המיועדים ל-call centers ולאירגונים קטנים ובינוניים. בנוסף מספקת החברה פתרונות קישור שונים לסביבת מחשבי הביניים של יבמ ופתרונות הדפסה לפלטפורמות שונות. הבעלות על החברה מתחלקת בין הציבור, ישראל ויעל גל, קבוצת דוברת, קבוצת ורטהיים, ג'ייקוב ומיראן לי והעובדים.



קטליסט, שהוקמה על ידי בנק ההשקעות קוקרמן ושות', גייסה כ-40 מיליון דולר והשקיעה בכתשע חברות פורטפוליו, בהן החברות הציבוריות ויקון ואופטיבייס. הקרן החלה לפעול באמצע שנת 2000 והיא מנוהלת במשותף על ידי אדוארד קוקרמן ובועז הראל. היו"ר הוא יאיר שמיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully