וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות השערים התמתנו; פראנס טלקום מזנקת ב-6.5% נוספים בעקבות ידיעה על סיוע ממשלתי

רן דוידוב

28.11.2002 / 17:28

רשת מוצרי החשמל דיקסונס נופלת ב-8% בשל החשש מעלייה בנטל המס המוטל על החברה; הבנק הצרפתי קרדי אגריקול יורד ב-2% לאחר שרווחיו נפלו ב-30%



עליות השערים בשוקי המניות האירופים התמתנו בהיעדר קטליזטור חיובי להמשך העליות בשל יום השבתון בוול סטריט. עלייה מפתיעה במדד הביטחון העסקי בצרפת והעליות החדות שנרשמו אתמול בוול סטריט מותירות את המדדים בטריטוריה חיובית. מניות הטכנולוגיה והמדיה רושמות עליות שערים. מגמה מעורבת נרשמת במניות הפיננסים על רקע מספר דו"חות רווח שפורסמו היום. בלונדון עולה ה-FTSE ב-0.9%; בפאריס רושם ה-CAC עלייה של 0.3%; הדקס בפרנקפורט יורד ב-0.3%.



מדד הביטחון העסקי בצרפת עלה באורח בלתי צפוי בחודש נובמבר לראשונה מזה חמישה חודשים. המדד עלה לרמה של 96 בהשוואה ל-93 באוקטובר. הציפיות היו שהמדד יישאר על מקומו. הדו"ח הנוכחי מלמד, לצד הצמיחה המואצת בארה"ב הרוכשת קרוב לעשירית מן היצוא הצרפתי, שהצמיחה של כלכלת צרפת אולי תחמוק מבלימה.



מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, דיווחה על הפסד של 859 מיליון יורו (851 מיליון דולר) ברבעון השלישי, לאחר שנפילת שוקי המניות אילצו את החברה למחוק את ערך אחזקותיה. מניית החברה מאבדת למעלה מ-4%.



למרות ההפסד הגדול עתידה החברה לסיים את 2002 ברווח גדול יותר מן השנה שעברה, כתוצאה מהגדלת פרמיית ביטוח המשנה בעקבות פיגועי הטרור בארה"ב ונפילת אחזקות החברות במניות. מתחרתה סוויס רה מאבדת כ-1.5%.



קרדי אגריקול, הבנק השני בגודלו בצרפת, דיווח על נפילה של 30% ברווחיו ברבעון השלישי בשל מחיקת השקעות. מניית הבנק יורדת בכ-2% במסחר הפכפך. מתחריו סוסייטה ג'נרל ו-BNP פריבה רושמים ירידות קלות.



הרווח הנקי של אגריקול נפל ל-145 מיליון יורו (144 מיליון דולר) בהשוואה ל-206 מיליון יורו בתקופה המקבילה. התוצאות היו נמוכות במידה ניכרת מתחזיות האנליסטים, שצפו לבנק רווח של 246 מיליון יורו. חולשת שוק המניות גרמה לבנק הפסד של 153 מיליון יורו ברבעון.



פראנס טלקום עולה ב-6.5% לאחר שאתמול זינקה ב-13% בעקבות ידיעות שממשלת צרפת עומדת להזרים למונופול התקשורת לשעבר, השרוי במצוקה פיננסית, 9 מיליארד יורו.



וודאפון עולה ב-1.7% לאחר שהודיעה כי אין בכוונתה להגדיל את הצעת הרכש לחברת הטלקום הצרפתית סג'טל, שעל השליטה בה היא מתמודדת עם ויוונדי-יוניברסל. אתמול רכשה החברה נתח של 10.7% ממניות מפעילת הסלולר היוונית פאנופון שהוחזקו בידי פראנס טלקום תמורת 310 מיליון יורו והגדילה את אחזקותיה בחברה ל-62.73%.



מניית דיקסונס, רשת מוצרי החשמל הגדולה בבריטניה, נופלת בכ-8% לשפל של 6 שנים לאחר שהודיעה כי שינויי חקיקה יביאו לעלייה של כ-31 מיליון דולר בתשלומי המס שלה השנה. החקיקה החדשה, הציע אתמול שר האוצר הבריטי גורדון בראון, תכפה תשלום מס על תעודות אחריות הנמכרות בלוויית מוצרי חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully