וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית בעלילת הוניגמן: שתי הצעות לרכישת נתחים מהרשת

אלה לוי-וינריב

26.4.2018 / 13:53

נאמני הרשת מדווחים על שתי הצעות חדשות, בהן הצעה לרכישת המותג TNT וכן המותג הוניגמן. בסה"כ מוצעות רכישת עד 60 חנויות וכן העסקת 80% מהעובדים בחנויות הנרכשות

הוניגמן. תמר מצפי (גלובס), מערכת וואלה!
הוניגמן/מערכת וואלה!, תמר מצפי (גלובס)

נאמני הוניגמן, רו"ח בועז גזית, עו"ד קרן רייכבך-סגל ועו"ד פיני יניב, מדווחים לבית המשפט כי יש בידם שתי הצעות לרכישת המותג TNT והצעה לרכישת מותג הוניגמן, ובסך-הכול עד 60 סניפים. בדוח שהגישו היום (ה') לבית המשפט כותבים הנאמנים כי קיבלו שתי הצעות לרכישת נתחים משמעותיים נוספים מנכסיה של החברה, וכי הם צופים קבלת הצעה שלישית ומבקשים הארכת הקפאת ההליכים בשבועיים נוספים.

שתי ההצעות שנמצאות כעת על השולחן הן: הצעת זיקו סקיי בע"מ (רוכש המותג "מישמיש") - לרכישת המותג TNT וכן המותג הוניגמן ובסך-הכול לרכישת עד 60 חנויות וכן להעסקת 80% מהעובדים בחנויות הנרכשות. ההצעה נתמכת בהמחאה בנקאית; והצעת עלי חיאדרה (זכיין החברה בסכנין) מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה - לרכישת המותג TNT ובסך-הכול עד 20 חנויות (בכללן חניות שכבר נמכרו לאבני שהם) וכן להעסקת 80% מהעובדים בחניות הנרכשות.

בנוסף, כאמור, הנאמנים במגעים לקבלתה של הצעה שלישית.

הוניגמן היא אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, בעלת רשת חנויות המונה 137 סניפים ומגוון מותגים, בהם רשת נשים - HONIGMAN WOMEN; רשת ילדים HONIGMAN KIDS; רשת נשים וילדים משולבת; רשת TNT ורשת העודפים. הקבוצה, שנוסדה ב-1978, נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן ומעסיקה באופן ישיר למעלה מ-1,000 עובדים ובאופן עקיף מאות עובדים נוספים.

בפברואר השנה נכנסה החברה למצב של הקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.

בעקבות בקשת ההקפאה שהגישה החברה מונו לה כנאמנים רו"ח גזית, עו"ד רייכבך-סגל ועו"ד יניב. השלושה הפעילו את הרשת בתקופת ההקפאה ופעלו למציאת רוכשים לרשת.

לפני כשבועיים אישר בית המשפט את מכירת המותג הוניגמן קידס לחברת אבני שהם, שמחזיקה במותג הלבשת התינוקות והילדים Kiwi, ובמקביל האריך את צו הקפאת ההליכים ההקפאה נגד החברה עד ליום 30.4.2018. בהחלטה, שדחתה בקשות לפירוק הרשת ונעתרה לבקשת הנאמנים להאריך את תקופת ההקפאה, נקבע, בין היתר, כי "אין חולק שתחת הליכי ההקפאה ניתן למכור את נכסי החברה, הן מלאי והן מותגים וסניפים, במחיר גבוה יותר מזה שניתן יהיה להשיג במסגרת הליכי פירוק, שכן כידוע, מכירה אגב ניהולו של עסק חי מניבה תמורה גבוהה לאין-שיעור ממכירה אגב פירוק".

עוד נקבע כי "במסגרת הליכי הקפאה ניתן להבטיח במידה רבה את המשך תעסוקתם של מרבית עובדי החברה, שייקלטו אצל מי שירכוש את מותגיה ועסקיה", ולסיכום ציין בית המשפט כי "המשך הליכי ההקפאה משרת בראש ובראשונה את האינטרס של נושי החברה ושל עובדיה".

בבקשה להארכת הקפאת ההליכים לתקופה נוספת שהוגשה היום כותבים הנאמנים לבית המשפט כי "מאז מתן ההחלטה עשו הנאמנים מאמצים נמרצים לקבל הצעות נוספות ביחס לרשת TNT ורשת בגדי הנשים. נכון להיום קיבלו הנאמנים שתי הצעות לרכישת נתחים משמעותיים נוספים מנכסיה של החברה". מדובר כאמור בהצעת זיקו סקיי בע"מ והצעת עלי חיאדרה (זכיין החברה בסכנין) מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה.

עוד כותבים הנאמנים לבית המשפט כי "הנאמנים עודם מנהלים משא-ומתן נמרץ עם המציעים השונים בכדי לשפר את ההצעות במאמץ לקבל את ההצעה הטובה ביותר שתתאפשר בנסיבות העניין, על-מנת להיטיב עם הנושים ובעיקר לאפשר את המשך קיום מותגי החברה והמשך העסקת מאות עובדיה".

הנאמנים הגישו את ההצעות המפורטות שהוגשו להם במעטפות סגורות לבית המשפט ולעיון כונסת הנכסים הרשמית, מאחר שלטענתם, "פרסום ההצעות באופן פומבי עלול לפגוע באפשרות להוסיף ולנהל משא-ומתן עם המציעים".

הנאמנים מבקשים להאריך את צו הקפאת ההליכים עד ליום 15.5.2018. "הארכת צו ההקפאה תסייע לנאמנים למצות את המשא-ומתן שהם מקיימים עם המציעים. ככל שיעלה הדבר בידם, הרי שהדבר יסייע בקליטת עובדים נוספים אצל הרוכשת הפוטנציאלית, כך שלא ייכרת מטה לחמם", כותבים הנאמנים.

בנוסף, רו"ח גזית, עו"ד רייכבך-סגל ועו"ד יניב מציינים כי הארכת הקפאת ההליכים נדרשת כדי להשלים את העברת החזקה בממכר ל-Kiwi, עם קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים אשר צפוי להינתן בימים הקרובים.

"הנאמנים סבורים כי לא תהיה פגיעה בנושי החברה, ובוודאי שלא בנושיה המובטחים, מהארכת הקפאת ההליכים, ובוודאי שקיים יתרון בהמשך ההקפאה לתקופה קצרה נוספת, על-מנת שניתן יהיה לאפשר מכר מותגים נוספים של החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • הוניגמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully