וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הספנות: זינוק של פי 2.5 בחובות שאינם נושאים הכנסה; גידול של 200% בהפרשה לחומ"ס

ליאור כגן

28.11.2002 / 18:35

ירידה חדה של 22% בהיקף הפקדונות בבנק; הבנק הפסיד 3 מיליון שקל ברבעון השלישי; בנק הפועלים אמור לרכוש את בנק הספנות לאחר ביצוע בדיקת נאותות



בנק הספנות , בניהולו של רוני חזקיהו, מציג הרעה ניכרת בתוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של השנה. לפי התוצאות הכספיות של הבנק נראה כי הנהלתו החליטה לבצע "ניקוי אורוות", ייתכן לקראת רכישת הבנק על ידי בנק הפועלים שמבצע בימים אלו בדיקת נאותות לפני ביצוע הצעת הרכש.



הבנק סיים את הרבעון עם הפסד של 3 מיליון שקל, לעומת רווח של 700 אלף שקל ברבעון הקודם ורווח של 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. אולם, על ההרעה בתוצאות הבנק ניתן ללמוד בעיקר מתיק האשראי שלו. הבנק הפריש בתשעת החודשים הראשונים של השנה 7.3 מיליון שקל לחובות מסופקים, מהם 5.5 מיליון שקל ברבעון השלישי - גידול של 200% לעומת ההפרשה בשני הרבעונים הראשונים יחד.



בנוסף, חל גידול ניכר בחובות שאינם נושאים הכנסה, כלומר בחובות של לקוחות שאינם משלמים ריבית על האשראי שנטלו מהבנק. יתרת חובות אלו עמדה על 19.9 מיליון שקל - פי 2.5 מהיתרה בסיום הרבעון השני של השנה. סיכון האשראי של הבנק בגין לווים בעייתיים גדל מרמה של 53 מיליון שקל ברבעון השני ל-63.4 מיליון שקל ברבעון השלישי.



סך מאזן הבנק הצטמצם מ-1.34 מיליארד שקל בתחילת השנה ל-1.06 מיליארד שקל בסיום הרבעון השלישי. צמצום חל גם באשראי לציבור שירד מ-773 מיליון שקל בתחילת השנה ל-691 מיליון שקל בסיום הרבעון השלישי.



מהדו"ח הכספי של הרבעון השלישי עולה כי יתרת פקדונות הציבור הצטמצמה באופן ניכר מרמה של 706 מיליון שקל בסיום הרבעון השני ל-552 מיליון שקל בסיום הרבעון השלישי - ירידה של 22%. הירידה החדה בפיקדונות עשויה לרמז על משיכת פקדונות מוגברת מצד לקוחות פרטיים או מוסדיים.



יש לציין כי יחס הלימות ההון של הבנק גבוה בהשוואה לדרישת בנק ישראל והוא עומד על 23.9% בסיום הרבעון השלישי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully