וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GVT הברזילאית - המוחזקת ע"י אי.די.בי ודסק"ש: ההכנסות צנחו ל-4.6 מיליון דולר; ההפסד הנקי - כ-90 מיליון דולר

ערן גבאי

28.11.2002 / 18:46

סבלה הרבעון מעזיבת אחד הלקוחות הגדולים; דסק"ש כללה כ-8 מ' ש' הפסד בלבד הרבעון; צפויה לרשום אזהרת עסק ח" אם לא תגיע לסיכום עם גילת על חוב של כ-40 מ' ד'



חברת GVT הברזילאית, המוחזקת על ידי קרן מגנום (56%) ואי.די.בי ודסק"ש ב-14% כל אחת, פירסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה מהן עולה שהיקף ההכנסות של החברה קטן משמעותית לכ-4.6 מיליון דולר בלבד, בהשוואה להכנסות ברבעון השני של השנה כ-20 מיליון דולר.



זה הרבעון השני ברציפות בו החברה מקטינה את שורת ההכנסות שלה. על פי שיטת החשבונאות ה-USgaap הסתכמה הירידה בהכנסות בכ-7% לכ-69 מיליון ריאל, בהשוואה להכנסות של 74 מיליון ריאל ברבעון השני. ברבעון השני יוחסה הירידה בהכנסות לפיחות בשער הריאל.



ברבעון השלישי, עיקר הפגיעה בהכנסות GVT נובעת מעזיבתו של אחד הלקוחות הגדולים ביותר של החברה - ספק אינטרנט מקומי גדול (TERA) עם מאות אלפי לקוחות - שהפגיעה בהכנסות החברה הרבעון מעזיבתו מסתכמת, לטענת החברה, בכ-1.5 מיליון דולר.



GVT צירפה בספטמבר ספק אינטרנט אחר - POP - במקומו, ומקווה לחזור ולשפר את השורה העליונה בדו"חות הרבעון הרביעי. ב-POP מחזיקה GVT כ-15% מהמניות ולו כ-250 אלף מנויים שעשויים לייצר הכנסות של מיליוני ריאל בחודש. ב-GVT מעריכים שעד כה הם הצליחו להחזיר כ-40% מהיקף הפגיעה בהכנסות שנגרמה מעזיבת TERA.



בכל מקרה עזיבת TERA תיפגע ביכולת החברה לעמוד ביעדי ההכנסות והרווחיות שהיא הציבה לעצמה. בחברה העריכו במהלך השנה כי יוכלו להגיע לכ-150 מיליון דולר הכנסות בשנת 2002.



ב-GVT מייחסים חלק מהפגיעה בתוצאות החברה הרבעון לפיחות בשער הריאל הברזילאי שהסתכם במהלך הרבעון בכ-68%.



הוצאות המימון של GVT גדלו, עקב כך, משמעותית בכ-40% הרבעון בהשוואה לרבעון השני של השנה לכ-87 מיליון דולר, מהם כ-86 מיליון דולר מיוחסים לשיערוך ההלוואות ארוכות הטווח של החברה. ברבעון השני היווה שיערוך ההלוואות ארוכות הטווח רק כ-85% מסך הוצאות המימון של החברה.



שורת הרווח הגולמי של GVT הרבעון קטנה אף היא והוא הסתכם בכ-951 אלף דולר. החברה עברה לראשונה לרווח גולמי ברבעון הראשון של השנה וברבעון השני רשמה רווח גולמי של 3 מיליון דולר.



ההפסד התפעולי של GVT קטן לכ-1.8 מיליון דולר, ירידה נוספת של כ-8 מיליון דולר בהשוואה לרבעון השני של השנה, גם אז קטן ההפסד התפעולי בכ-8 מיליון שקל ביחס לרבעון הקודם.



שורת המימון סחבה גם השורה התחתונה בדו"חות החברה להפסד נקי הרבעון של 89.6 מיליון דולר והפסד נקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה של כ-189.6 מיליון דולר. המדובר בגידול של כ-20% בהפסד הנקי של החברה בהשוואה להפסד של כ-74 מיליון דולר ברבעון השני.



GVT עברה לראשונה ל-EBITDA חיובי בחודש יוני, אך ברבעון השני עוד רמה EBITDA שלילי של 2.2 מיליון דולר. ברבעון השלישי של השנה עברה GVT ל-EBITDA רבעוני חיובי והיא מייצרת היום מזומנים.



ייתרת אשראי הספקים העומד לרשות החברה נמוך היום מ-150 מיליון דולר אותו יכולה החברה למשוך בשנה וחצי הבאות. החל מאמצע 2004 תידרש GVT לפרוע את תשלומי הקרן בהיקף של מאות מיליוני דולרים.



GVT מכרה הרבעון 98 אלף קווים חדשים והיא ממשיכה לבצע מהלך של טיוב לקוחות, כשהרבעון היא החסירה משורותיה כ-20 אלף מנויים שלא עמדו בקריטריונים של גובה הכנסה למנוי שנקבעו בעבודה שהוגשה לחברה עלידי מקינזי. עיקר המנויים שהוחסרו הם מנויי אלחוט. במקביל ממשיכה החברה להגדיל את מספר מנויי ה-WireLine (סיבים אופטיים וקווי נחושת).



מספר המנויים של החברה הסתכם נכון לסוף הרבעון השלישי בכ-412 אלף מנויים, מהם כ-141 אלף מנויים עסקיים. ההכנסה הממוצעת למנוי בחברה היא סביב ה-30 דולר.



בעלי המניות בחברה הזרימו לה עד כה קרוב ל-300 מיליון דולר ובחברה לא צופים שבעלי המניות יזרימו כעת, לאור תוצאות החברה ואי השגת היעדים השנה, כסף נוסף מעבר למסגרת שהתחייבו לה - כ-37 מיליון דולר.



אי הוודאות המרכזית בעניינה של GVT הוא סביב תשלום הלוואה של כ-40 מיליון דולר לחברת גילת שפרעונה בינואר 2003, אם החברה לא תשכיל להגיע לסיכום עם גילת בנושא החוב צפויה להירשם בדו"חותיה אזהרת עסק חי.



בינתיים, חלק מהספקים שהלוו ל-GVT את אשראי הספקים במהלך שנת 2000 בוחנים ביצוע של מחיקת חלק מערך ההלוואה בדו"חותיהם, כפי שביצעה ECI בדו"חותיה, כשביצעה הפרשה של 52 מיליון דולר כנגד החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully