וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות התקשורת הובילו לעליות - פראנס טלקום נסקה ב-12.5%

יהודה שויצר

28.11.2002 / 19:58

יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית אלקטל עלתה ב-3.5% לאחר שזכתה בחוזה גדול; מניית דיקסונס, רשת מוצרי החשמל הגדולה בבריטניה, צללה ב-9.5%



עליות שערים חתמו את יום המסחר בבורסות אירופה על רקע עלייה מפתיעה במדד הביטחון העסקי בצרפת והעליות החדות שנרשמו אתמול בוול סטריט. את העליות הובילו מניות הטלקום ששלחו את מדד ה-FTSE בלונדון לעלייה של 1%. בפאריס, זינוק מפתיע של 12.5% במניות פראנס טלקום שלח את המדד המקומי לעלייה של מחצית האחוז.



מדד הביטחון העסקי בצרפת עלה באורח בלתי צפוי בחודש נובמבר לראשונה מזה חמישה חודשים. המדד עלה לרמה של 96 בהשוואה ל-93 באוקטובר. הציפיות היו שהמדד יישאר על מקומו. הדו"ח הנוכחי מלמד כי לצד הצמיחה המואצת בארה"ב, הרוכשת קרוב לעשירית מן היצוא הצרפתי, שהצמיחה של כלכלת צרפת אולי תחמוק מבלימה.



מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, דיווחה על הפסד של 859 מיליון יורו (851 מיליון דולר) ברבעון השלישי, לאחר שנפילת שוקי המניות אילצו את החברה למחוק את ערך אחזקותיה. מניית החברה ירדה ב-3.5%. למרות ההפסד הגדול עתידה החברה לסיים את 2002 ברווח גדול יותר מן השנה שעברה, כתוצאה מהגדלת פרמיית ביטוח המשנה בעקבות פיגועי הטרור בארה"ב ונפילת אחזקות החברות במניות.



יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית אלקטל עלתה ב-3.5% לאחר שזכתה בחוזה גדול במדינת בליז (מדינה הממוקמת במרכז אמריקה). אלקטל, שלא דיווחה על היקפה המדויק של העסקה, מסרה כי חתמה על הסכם עם אינטלקו אינטרנשונל טלקומוניקיישן, חברת סלולר חדשה בבליז. ההסכם צפוי להסתכם בעשרות ואולי אף במאות מיליוני דולרים.



פראנס טלקום זינקה ב-12.5% נוספים, לאחר שאתמול זינקה ב-13% בעקבות ידיעות שממשלת צרפת עומדת להזרים למונופול התקשורת לשעבר, השרוי במצוקה פיננסית, 9 מיליארד יורו.



הפסדיה של חברת הטלקום הצרפתית-גרמנית מובילקום התרחבו ברבעון השלישי. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של 2.86 מיליארד יורו, מהפסד של 42.2 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2001. מכירות החברה נפלו בקרוב ל-20% ל-518 מיליון יורו. מניות החברה ירדו ב-1%.



וודאפון עלתה ב-3.5% לאחר שהודיעה כי אין בכוונתה להגדיל את הצעת הרכש לחברת הטלקום הצרפתית סג'טל, שעל השליטה בה היא מתמודדת עם ויוונדי-יוניברסל. אתמול רכשה החברה נתח של 10.7% ממניות מפעילת הסלולר היוונית פאנופון שהוחזקו בידי פראנס טלקום תמורת 310 מיליון יורו והגדילה את אחזקותיה בחברה ל-62.73%.



מניית דיקסונס, רשת מוצרי החשמל הגדולה בבריטניה, צללו ב-9.5% לשפל של 6 שנים לאחר שהודיעה כי שינויי חקיקה יביאו לעלייה של כ-31 מיליון דולר בתשלומי המס שלה השנה. החקיקה החדשה, הציע אתמול שר האוצר הבריטי גורדון בראון, תכפה תשלום מס על תעודות אחריות הנמכרות בלוויית מוצרי חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully