וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פרשת השוחד: שיכון ובינוי בוחנת מכירת פעילות באפריקה

קובי ישעיהו

29.4.2018 / 8:49

גורמים בחברה פנו לגוף בינלאומי במטרה להתחיל בבדיקה של אפשרות מימוש הליך מכירה כזה. שיכון ובינוי בתגובה: "החברה בוחנת מעת לעת מהלכים עסקיים שונים; בנושא אפשרות מימוש פעילות SBI לא התקבלה החלטה"

שרי אריסון. אורי לנץ
שרי אריסון/אורי לנץ

על רקע החקירה במתנהלת בנוגע למתן שוחד לכאורה של בכירים בחברה-הבת של שיכון ובינוי המרכזת את הפעילות הבינלאומית של הקבוצה, SBI, בנוגע לפעילותה במדינות באפריקה, בוחנים בשיכון ובינוי את מכירת הפעילות ביבשת.

גורמים בחברה, הנמצאת בשליטת שרי אריסון ומנוהלת על-ידי יובל דגים, פנו לגוף בינלאומי במטרה להתחיל בבדיקה של אפשרות מימוש הליך מכירה שכזה.

פרשת השוחד לכאורה בה מעורבת שיכון ובינוי נוגעת לחשד לפיו בכירים מהקבוצה שילמו שוחד לעובד זר בקניה בתמורה לקידום פרויקטים במדינה. במסגרת החקירה נחקרו בין היתר נושאי משרה בקבוצת שיכון ובינוי בהווה ובעבר.

מלבד נושא החקירה נפגעה פעילות החברה באפריקה בשנים האחרונות מהטלטלה הגדולה שעברה על ניגריה, בה מתבצעת עיקר הפעילות של SBI ביבשת, כתוצאה מנפילת מחירי הנפט שהובילה למשבר כלכלי ופיחות חד במטבע המקומי, הניירה.

משיכון ובינוי נמסר בתגובה: "החברה בוחנת מעת לעת מהלכים עסקיים שונים, כחלק מניהול תמהיל הנכסים שלה. בין היתר נבחנת אפשרות כניסה לגיאוגרפיות חדשות ויציאה מאיזורים אחרים, כניסה לתחומי פעילות חדשים ויציאה מתחומים מסוימים, חבירה לשותפים עסקיים ומימוש פעילויות ונכסים. בנושא אפשרות מימוש פעילות SBI לא התקבלה החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully