וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיע ל"ביטוח ישיר": קובי הבר יחליף את רביב צולר

29.4.2018 / 19:23

הבר, שייכנס לתפקיד מנכ"ל איי.די.איי ביטוח, מכהן כיום כראש החטיבה העסקית בבנק לאומי

קובי הבר. צילום: איל יצהר, גלובס
קובי הבר/גלובס, צילום: איל יצהר

מוקי ודורון שנידמן מצאו את המחליף לרביב צולר: קובי הבר מבנק לאומי, שיצטרף לחברת הביטוח שבשליטתם - איי.די.איי ביטוח, שמוכרת לציבור הרחב כביטוח ישיר. הבר נמנה על הצמרת הבכירה ביותר של בנק לאומי, שם הוא מכהן כחבר הנהלה וראש החטיבה העסקית. בעבר הוא כיהן כראש אגף תקציבים באוצר. בנק לאומי דיווח הערב כי הבר הודיע על כוונתו לסיים את כהונתו בבנק בחודשים הקרובים, תוך שהוסיפו כי טרם נקבע מועד לעזיבתו.

הבר נחשב למנהל בכיר, אך הוא לא צמח בביטוח. במובן זה הוא יהיה מינוי נוסף של משפחת שנידמן, בעלי חברת צור שמיר ששולטת בהמשך הדרך בקבוצת ביטוח ישיר, בהמשך לצולר עצמו, שהגיע לחברה של משפחת שנידמן מחוץ לענף הביטוח - כשהתפקיד העיקרי בו שימש קודם לכן היה מנכ"ל ומייסד נס טכנולוגיות.

לאחרונה עזב צולר את ביטוח ישיר לאחר עשר שנות כהונה, מוצלחות מאוד, לטובת תפקיד מנכ"ל כיל. אגב, בעבר הביאו השנידמנים עוד מנכ"ל חיצוני לענף הביטוח לחברת הביטוח הישירה שבשליטתם: אייל לפידות, שכיום מנהל את הפניקס, ושכבר הפך ל "איש ביטוח".

למשפחת שנידמן וקבוצת ביטוח ישיר שבבעלותם קשרים ענפים לקבוצת בנק לאומי, ובעיקר לזרוע בנקאות ההשקעות של הבנק - לאומי פרטנרס. הבר ייכנס לתפקיד מאתגר מאחר ובשנים האחרונות רשמה איי.די.איי נסיקה בהכנסות מפרמיות וברווחים, מה שהתבטא בנסיקה בערך מניותיה.

לאחרונה רבו הערכות כי יקשה על בעלי השליטה באיי.די.איי, כמו גם בחברות ביטוח אחרות, למלא את תפקיד המנכ"ל בגורמים מקצועיים מחוץ לענף הפיננסים וזאת בשל חקיקת שכר הבכירים בפיננסים, שלראשונה הגבילה את השכר המקסימלי בסקטור זה.

איי.די.איי ביטוח הנה אחת משש חברות הביטוח הגדולות במונחי שווי שוק, הגם שהיקפי פעילותה פחותים מאלה של מתחרותיה המסורתיות - הראל, הפניקס, מגדל, כלל ביטוח ומנורה מבטחים. מבחינה זו מגיע הבר לאופרציה קטנה בהרבה מזו שיש לו בלאומי, אך הפעם כמספר אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully