וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצר וקולע: 12 טיפים סודיים לקידום האתר שלכם בגוגל

23.5.2018 / 8:10

לגוגל יש כוח עצום - היא יכולה להקפיץ את העסק שלכם או לרסק אותו. כדי לנצח במשחק שלה, חשוב קודם כל להבין את החוקים, גם את אלו שהיא לא מפרסמת בגלוי. הנה כמה מהסודות שאף אחד לא סיפר לכם על הקידום בענקית החיפוש

אילוסטרציה. ShutterStock
אתרים שלוקח להם זמן רב להיטען מקבלים ציון נמוך יותר/ShutterStock

1. תוכן איכותי

למידת העניין של התוכן שלכם יש חשיבות רבה בדירוג במנוע החיפוש, ובמיוחד כיום, כשגוגל הודיעה באופן רשמי שתילחם באתרים שלא מספקים תוכן מעניין או שימושי. איך עושים את זה? זכרו שבכל תחום אפשר לייצר תוכן מעניין, מקורי ורלוונטי לגולשים - תוצר של זמן, מחשבה ויצירתיות.

קחו לדוגמה את סוכנות הנדל"ן MOVOTO. ב-2007 היא נחשבה אלמונית, אך הייתה מהראשונות לאמץ את השיווק באמצעות תוכן. במקום למלא את האתר בפרסומים שיווקיים, יצרה החברה "בתי חלומות" דמיוניים והעריכה את השווי שלהם.

היא המשיכה והעלתה שאלונים וירטואליים, כמו מבחני אישיות מדליקים (איזה בית בסדרה "שובר שורות" יתאים לכם, וכלי שמעריך כמה קוביות לגו יידרשו כדי לכסות את הבית שלכם). כיום, מדובר באחת החברות המוכרות בתחום והתוכן שלה מופץ בכל העולם.

רוצים לקבל אתר שיווקי ומקצועי לעסק? התייעצו עכשיו עם המומחים של b144

2. עדכונים שוטפים

על התכנים באתר שלכם להתעדכן בתדירות גבוהה כדי שמנוע החיפוש "יבין" שזהו אתר שמספק מידע עדכני לגולשים. צרו לכם תכנית תוכן שתעזור לעדכן את האתר באופן שוטף, ותכלול עדכונים חדשותיים מהתחום שלכם, טיפים שימושיים לגולשים, סקרים, ראיונות עם מומחים, סרטונים בעלי פוטנציאל ויראלי - וכל דבר שיוכל להציג את התחום שלכם מזווית חדשה ומעניינת.

3. מפת אתר

אינדקס הדפים באתר שעוזר לגולשים להתמצא בו וגם מסייע למנוע החיפוש "לאנדקס" את כל עמודי האתר (להכניס אותם למאגר המידע). כפי שכבר בטח הבנתם, גוגל מקדמת אתרים שנותנים דגש לחוויית לקוח אופטימלית. מפת אתר היא כלי נוסף - ובכך גם משפר את הקידום שלכם.

4. זמן הטעינה

אתרים שלוקח להם זמן רב להיטען מקבלים ציון נמוך יותר בגוגל, מתוך הבנה שפרק זמן ארוך פוגע בחוויית הגלישה. בנוסף, לקוחות שמחכים המון זמן כדי שדף ייטען עלולים להתייאש ולעזוב אותו. לכן, השקעה בשיפור זמני הטעינה היא ללא ספק מצב של רווח כפול בשבילכם.

5. ביקורות גולשים

הנתונים מראים כי אתרים שמכילים הרבה ביקורות מסומנים על ידי גוגל כמעניינים יותר ורלוונטיים יותר לגולש. לכן, כדאי להוסיף באתר שלכם פלטפורמה להשארת ביקורות וכן לעודד לקוחות מרוצים להשאיר ביקורת במעמד הקנייה, ואפילו להציע הטבה קטנה למי שיעשה זאת.

אין לכם תיבת ביקורות באתר? בפלטפורמות כמו פורטל b144, פייסבוק וגוגל, העסק שלכם ככל הנראה כבר פתוח לביקורות ומקבל אותן. את הביקורות ניתן להטמיע באתר או לקשר אותן באמצעות לינק.

רוצים להגיע גבוה יותר בחיפושים בגוגל? התייעצו עכשיו עם המומחים של b144

דודל של גוגל של פאני בלנרקס קון. אתר רשמי
יצירת סרטונים מוצלחים בה וקישורם לאתר יוטיוב תשפר את מאמצי הקידום בשתי הפלטפורמות/אתר רשמי

6. ניווט פשוט באתר

האתרים המוצלחים ביותר כיום הם אלו שמכילים דף ראשי אחד, סרגל חיפוש, עמודים לבלוג ולתכנים מתעדכנים - וניווט נוח ביניהם. אתרים מסורבלים המכילים עשרות דפים עם חלקיקי מידע קטנים צפויים לקבל דירוג נמוך במנוע החיפוש. לכן, הקפידו על חווית גלישה פשוטה ונסו שלא "לטרטר" את הגולש יותר מדי בין הדפים.

7. תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

לשני הדפים הללו יש חשיבות רבה בקידום - הם עוזרים לגוגל להבין שמדובר באתר אמין ותקין. שימו לב שהעתקות של מסמכים אלו מאתרים אחרים עלולות לפגוע בדירוג, ולכן לא כדאי לוותר על כתיבת מסמכים מקוריים. התייעצו עם עורך דין כדי לגבש אותם בצורה שתשרת את המטרות של העסק שלכם.

8. הימנעות משכפול נתוני מטא

נתוני מטא הם ה"תקציר" של הדף המוצגים בתוצאות החיפוש. רובנו לא אוהבים את העבודה הסיזיפית והתובענית של כתיבתם ונעדיף להעתיק אותם מעמודים אחרים באתר. אבל - כפילויות כאלה פוגעות בציון בגוגל ועדיף להימנע מהן.

9. סנכרון עם יוטיוב

ענקית הווידאו נמצאת בבעלותה של גוגל, ולכן יצירת סרטונים מוצלחים בה וקישורם לאתר תשפר את מאמצי הקידום בפלטפורמות הללו. מומלץ לפתח תכנית תוכן גם לווידאו, וכמו בתוכן הטקסטואלי - ליצור סרטונים מקוריים ומחדשים, או תכנים קלילים לגמרי שיכולים להפוך לוויראליים.

זוכרים את סדרת הסרטונים "Will it Blend?" למי שפספס נספר שמדובר בסרטונים שבוחנים אם בלנדר יכול לטחון חפצים יקרי ערך. מה שלא רבים יודעים זה שמי ששחררה את הסרטונים האלה היא חברת Blendtec והיום המוצר שלה הוא בין הנמכרים בעולם. שווה, לא?

10. התאמה למובייל

בעולם שבו אנחנו הטלפון החכם שלנו מלווה אותנו לכל מקום וצורך, להתאמת האתר לתצוגה במובייל יש חשיבות מכרעת - גם בחוויית המשתמש וגם בקידום בגוגל. ענקית החיפוש מבינה שחלק נכבד מהמשתמשים גולשים במובייל ולכן מעניקה דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש לאתרים המותאמים לכך בצורה המיטבית.

11. רשימות ממוספרות

משהו בכתבה שאתם קוראים עכשיו משך אתכם להיכנס אליה, ולא רק בגלל שהתוכן מעניין ורלוונטי לכם. הסיבה הראשונית היא שהמוח שלנו אוהב לקרוא רשימות ממוספרות - הן עוזרות לו להתמקד ולעבד את המידע מהר יותר. גם גוגל מעדיפה לקדם תכנים ממוספרים מתוך הבנה שהם מעניינים יותר את הגולשים. לכן, השתדלו גם אתם לחלק את התוכן שלכם לסעיפים קצרים כשמתאפשר לכם.

12. שימוש נכון בלינקים

הלינקים המפנים אל האתר חיוניים לקידום. עם זאת, "הפצצה" של לינקים מאתרים קטנים ורבים לא תעזור ואף עלולה לפגוע במאמצים - גוגל מעניקה ציון גבוה לאתרים עם לינקים המפנים אליהם מאתרים גדולים ומשמעותיים. יותר מזה, היא עלולה לפגוע בציון אם היא תזהה שימוש מופרז ב"חילופי לינקים", או שיטות אחרות מהסוג הזה שבעבר היו יעילות, אך כיום עדיף להימנע מהן בכל מחיר.

לטיפים נוספים לגבי פרסום ושיווק דיגיטלי

למאמר המקורי באתר digital b144 לחצו כאן

מאור מואיגר בשיתוף b144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully