וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: פירוק יורוקום נכנס לתוקף

עירית אבישר

3.5.2018 / 13:00

שלושת עורכי הדין של הבנקים הנושים ימונו למנהלים מיוחדים ויגישו דוח ראשון לבית המשפט בסוף החודש

שאול אלוביץ וניר חפץ, הארכת מעצר פרשת בזק, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
שאול אלוביץ'/ראובן קסטרו

היום בשעה 13:00 נכנסה לתוקף החלטת השופט איתן אורנשטיין מהשבוע שעבר לתת צו פירוק ליורוקום תקשורת, שהייתה בשליטת שאול אלוביץ. כפי שפורסם ב"גלובס", הבנקים הנושים ביורוקום החליטו שלא לקדם עסקה מהירה למכירת הנכס המרכזי של הקבוצה - אינטרנט זהב (בעלת השליטה בבזק), ובמקום זאת להמתין לכניסת צו הפירוק לתוקפו. יורוקום תקשורת חייבת לבנקים כ-960 מיליון שקל. בנוסף לכך יש לחברה חוב המוערך בכ-200 מיליון שקל לנושים נוספים.

גורמים במערכת הבנקאית מציינים כי בשלב הראשון לא אמור לחול שינוי דרמטי בתהליך מכירת נכסי הקבוצה. שלושת עורכי הדין של הבנקים הנושים (דיסקונט, הפועלים והבינלאומי), ששימשו עד עתה כמשקיפים, ימונו למנהלים המיוחדים ויצטרכו להגיש דוח ראשון לבית המשפט ב-30 במאי. בנוסף, עו"ד חגי אולמן, המייצג את קונסורציום הנושים ביורוקום נדל"ן שבראשות מזרחי-טפחות, יהפוך לכונס של מניות חברת חלל המשועבדות לקונסורציום. גם אולמן יגיש דוח ראשון בסוף החודש ולאחר מכן מדי 6 חודשים.

לא נותרו נכסים רבים לפירוק בקבוצת יורוקום: השבוע התגבשה עסקה למכירת מניות יורוקום בחברת האנרגיה אנלייט, ולפני כחודש גובשה עסקה לפיה החברות התפעוליות של הקבוצה יימכרו לקבוצת ח.י אלקטרוניקה. כך שלמעשה הנכסים שעוד נותר לממש הם אינטרנט זהב, חברת הלוויינים חלל והחזקות בפרויקט הנדל"ן מידטאון.

אם הבנקים לא יתקדמו במגעים עם קבוצת סיידוף או עם כידן דהרי וירון אדיב, שהגישו כבר הצעות לרכישת אינטרנט זהב, ככל הנראה יבוצע מכרז רשמי למכירת המניות, ותהליך המכירה יהיה מסודר יותר מהתהליך שהיה בחודשים האחרונים. בנוסף לכך בוחנים הבנקים הזרמה של עד 150 מיליון שקל לאינטרנט זהב כדי לשפר את נזילותה ולהסיר את לחץ לוחות הזמנים למכירתה.

  • עוד באותו נושא:
  • יורוקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully