וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 7% ברווחי בנק מזרחי טפחות ל-343 מיליון שקל

עירית אבישר

8.5.2018 / 9:40

העלייה ברווח הושגה על אף גידול בהוצאות השכר ובהפרשות להפסיד אשראי ובזכות צמיחה בהכנסות המימון

בנק מזרחי טפחות, פברואר 2012. שי אוקנין
בנק מזרחי טפחות/שי אוקנין

בנק מזרחי טפחות פתח היום את עונת הדוחות של הבנקים כשפרסם דוח טוב לרבעון הראשון של השנה. הבנק, בניהולו של אלדד פרשר הרוויח 343 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2018, עלייה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. התשואה על ההון של הבנק עמדה ברבעון זה של 10.3%.

השיפור בתוצאות הושג על אף עלייה של כ-16% בהוצאות השכר שעמדו על 569 מיליון שקל ברבעון ראשון, ועל אף שההפרשות להפסדי אשראי עמדו על 82 מיליון שקל לעומת 49 מיליון שקל ברבעון המקביל. לעומת זאת, לצמיחה ברווחים תרמה הכנסה בגובה של 90 מיליון שקל מפעילות מסחר ושערוך נגזרים. עוד תרמו לתוצאות עלייה של 5% בהכנסות המימון ל-1.08 מיליארד שקל. עוד תרם לתוצאות הבנק עלייה ברווחי החברה הבת - בנק יהב. יהב הרוויח ברבעון האחרון 30 מיליון שקל, כמעט כפול לעומת רווחי הרבעון המקביל.

תיק האשראי של מזרחי טפחות מוסיף לצמוח, ובסוף הרבעון הראשון הוא עמד על 183.6 מיליארד שקל, עלייה של 6.1% לעומת הרבעון המקביל, ועלייה קלה של 1.3% מתחילת השנה. הבנק הפעיל כיום בעיקר בתחום המשכנתאות, ממשיך להקדיש משאבים לגיוון תיק האשראי והגדלת הפעילות באשראי העסקי. ואכן צמח ברבעון הראשון של 2018 האשראי לעסקים קטנים ב-10.0%, והאשראי לעסקים בינוניים זינק ב-20.4% לעומת הרבעון המקביל, מה שהוביל לעלייה דו ספרתית בהכנסות המימון בפעילויות אלה.

הבנק יישם ברבעון זה לראשונה את מדיניות הגדלת הדיבידנד ל-40% מרווחי הבנק, והודיע כי יחלק ברבעון זה דיבידנד בגובה של 137 מיליון שקל.

נזכיר כי מזרחי טפחות מנסה לקדם בימים אלה מהלך למיזוג עם בנק אגוד, והיום אמורים נציגי הבנק ובהם פרשר לקיים פגישה מכרעת ברשות הגבלים עסקיים על מנת לשכנע אותם לתמוך במיזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully