וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחות טובים ללאומי קארד שהרוויחה 52 מיליון שקל ברבעון

עירית אבישר

9.5.2018 / 14:18

רווחי החברה צמחו ב-18%, על רקע זינוק של 33% בהכנסות המימון. ירידה של 7% במספר הכרטיסים החוץ-בנקאיים מתחילת השנה

רון פאינרו, מנכ"ל לאומי קארד. צילום: איל יצהר, גלובס
מנכ"ל לאומי קארד, רון פאינרו/גלובס, צילום: איל יצהר

אף על פי שספגה מכה, עם אובדן המועדון המשותף של שופרסל לטובת כאל, מצליחה לאומי קארד, לפחות לעת עתה, למתן את הפגיעה. החברה, בניהולו של רון פאינרו, פרסמה היום (ד') דוחות טובים, והרוויחה ברבעון הראשון 52 מיליון שקל, עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל (אם לא מנטרלים הוצאה חד-פעמית על תשלום מענק לעובדים שהיה ברבעון המקביל, הרי שמדובר בעלייה של 108% לעומת הרבעון המקביל).

צמיחת החברה נובעת בעיקר משיפור ברווחיות פעילות ההלוואות. הכנסות המימון של לאומי זינקו ב-33% לעומת הרבעון המקביל ל-68 מיליון שקל, זאת בעוד שתיק האשראי צמח רק בכ-16% ל-5.46 מיליארד שקל (רובו הגדול אשראי צרכני).

השיפור ברווחיות נובע ממספר סיבות. ראשית, כשליש מתיק האשראי של הרכב הוא למימון רכישת רכב, תחום המתאפיין ברווחיות נמוכה. לאומי קארד החליטה להפסיק כמעט לחלוטין את הצמיחה בפעילות זו, והיקף האשראי מסוג זה עמד בסוף הרבעון על 1.55 מיליארד שקל, ירידה של 7% מתחילת השנה.

במקביל, מגדילה החברה את הפעילות באשראי לכל מטרה, המתאפיין בריביות גבוהות יותר. כמו כן, החברה סימנה את תחום האשראי לעסקים קטנים כמנוע צמיחה, והיקף התיק בו עומד כיום על כ-160 מיליון שקל, לעומת 90 מיליון שקל במארס אשתקד.

בשורה התחתונה, שינוי תמהיל ההלוואות בלאומי קארד מביא לכך שהריבית הממוצעת בתיק של החברה גדלה ל-6.8% לעומת 6.1% במארס אשתקד, אך הוא עדיין הנמוך מבין שלוש החברות. יחד עם זאת, אם בוחנים את הריבית הממוצעת בהלוואות שהעניקה לאומי קארד בחודש מארס, רואים שנתון זה כבר מטפס ל-8.6%, בדומה לריבית הממוצעת בענף.

עוד נציין, כי הפעילות במועדון המשותף עם שופרסל כללה מתן הלוואות, אך הרווחיות בו הייתה נמוכה, וזאת לאור התנאים הטובים שמהם נהנתה שופרסל בכל הקשור לחלוקת הכנסות (תנאים שהלכו והשתפרו עם החבירה לכאל).

סיום שיתוף הפעולה עם שופרסל אמור לשפר את חלקה של לאומי קארד בהכנסות בהלוואות החדשות, שיינתנו במקום אלו שנתנה במסגרת המועדון.

מנגד, היקף ההפרשות להפסדי אשראי של לאומי קארד עלה בקרוב ל-60% ל-27 מיליון שקל. עיקר העלייה נבעה מרכישת חלק מתיק משותף של מימון ישיר, שאילץ את החברה לבצע הפרשות.

עלייה בשימוש בכרטיסי אשראי

העלייה בשימוש בכרטיסי אשראי הצליחה לפצות את לאומי קארד, לפחות ברבעון הזה, על סיום המועדון עם שופרסל. היקף השימוש בכרטיסי אשראי הסתכם ברבעון הראשון ב-20.2 מיליארד שקל, עלייה של 5.6% לעומת הרבעון המקביל. אפילו בשימוש בכרטיסים החוץ-הבנקאיים נרשמה ברבעון הראשון עלייה של 5%.

יחד עם זאת, מבחינת מספר כרטיסי אשראי, לאומי קארד ספגה ירידה של 80 אלף כרטיסים פעילים חוץ-בנקאיים במהלך הרבעון הראשון, ל-936 אלף, המהווים ירידה של כמעט 8% מכרטיסיה.

לעומת זאת, כאל דיווחה על זינוק של 300 אלף כרטיסים כתוצאה מגיוס מסיבי של לקוחות שופרסל. הפער הזה נובע מכך שלאומי קארד הצליחה לגייס כמה עשרות אלפי לקוחות במועדונים חדשים שהשיקה במהלך הרבעון, וכמו כן, פער טכני בין מועד גיוס הלקוחות לכאל ועד לביטול הכרטיס בלאומי קארד, השפיע גם כן על הפערים בנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully