וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי רופאים העובדים עם קופות החולים מתאגדים כחברות בע"מ - כדי להקטין את שיעור המס

בן ציון ציטרין

29.11.2002 / 9:45

הכנסתם השנתית הממוצעת של הרופאים העובדים בשתי משרות - כשכירים וכעצמאים - היא 600 עד 700 אלף שקל בשנה



אלפי רופאים שכירים, שעובדים עם קופות החולים כעצמאים במשרה נוספת, מתאגדים כחברות בע"מ כדי להקטין את חבות המס.



בקופות החולים כבר הוכנו ההסכמים החדשים עם הרופאים, שיחתמו עליהם כבעלים של חברה בע"מ למתן שירותי רפואה. הרופאים מצטרפים לאלפי בעלי מקצועות חופשיים אחרים במשק, שכירים ועצמאים, שנרשמו כחברות בחודשים האחרונים.



הכנסתם השנתית הממוצעת של הרופאים העובדים בשתי משרות - כשכירים וכעצמאים - היא 600 עד 700 אלף שקל בשנה.



מבדיקה שביצע רו"ח ג'ק בלנגה, עולה כי במעבר ממעמד של עצמאי למעמד של חברה בע"מ יכול רופא לחסוך תשלומי מס בין 60 ל-84 אלף שקל בשנה.



ההתאגדות בחברות מתבצעת עקב ביטול התקרות לתשלומי ביטוח לאומי ומס בריאות, החל ב-1 ביולי 2002, שהיו בגובה של עד פי חמישה מהשכר הממוצע במשק - 35 אלף שקל - שמעליו לא שולם מס. לאחר ביטול התקרות, מי שמשתכרים יותר מ-35 אלף שקל, משלמים כ-10% ביטוח לאומי ומס בריאות על כל הכנסותיהם. בעוד שהמס השולי המרבי על יחיד מגיע לכ-64%, החברה משלמת רק 36% על רווחיה, וכאשר הבעלים מושך דיווידנד, גדל המס ל-52%. כמו כן יכול הרופא למשוך מהחברה רק חלק קטן מההכנסות וכך להקטין את תשלומי המס.



בעקבות ביטול התקרות פנו רופאים רבים לקופות החולים וביקשו לשנות את מעמדם מעצמאים לחברה בע"מ. קופות החולים בדקו את הסוגיה מבחינה משפטית, בעיקר בשל האחריות האישית שנושא הרופא בעבודתו; בסופו של דבר הוחלט כי אין מניעה לשנות את אופן ההתקשרות.



קופת חולים כללית אדישה לשאלת האחריות האישית של הרופא המטפל הפועל כחברה. לעומת זאת, בהסכמים של קופת חולים מכבי עם רופאיה העצמאים נקבע כי החברה שאליה תועבר פעילותם של הרופאים לא תגביל את אחריות בעלי המניות, כלומר לא תהיה חברה בע"מ, כדי לשמור על האחריות המקצועית האישית של הרופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully